Ski-Doo 2017

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.471
384
83
Malå/Adak
Många tillverkare har mätt oscillerande fjädring på vändhjulen och angett det som fjädringsväg. (från fullt hoptryckt framdämpare men helt utsläppt bakre dämpare till tvärt om)
Var om jag minns rätt någon gammal Edge RMK som hade närmare halvmetern fjädringsväg i reklamen men runt 20cm vertikalt mitt under fotstegen.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Vad exakt skiljer mellan den vit/orangea och svart gula? Summit 850, Samma pris?

Är väldigt sugen på boka en Jag med....
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
Ni som har bokat, vad har ni fått för pris? Och vilken maskin har ni bokat? (Ni behöver inte skriva vilken säljare om ni inte vill)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

fire02

Välkänd medlem
4 feb 2012
142
0
16
Piteå
Ej bokat men hörde med en Luleå firma idag och fick 140,000 rent köp utan tillbehör på en summit 850X 154 svart/gul vid första samtalet så går säkert göra lite till på det priset!
kunde ej räkna på tillbehören än pga dom inte fått priserna än
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Ej bokat men hörde med en Luleå firma idag och fick 140,000 rent köp utan tillbehör på en summit 850X 154 svart/gul vid första samtalet så går säkert göra lite till på det priset!
kunde ej räkna på tillbehören än pga dom inte fått priserna än

Om du nu bor i Piteå varför inte handla på Traktorcity? Dom är väl jätte bra att ha göra med och ger bra pris?


Förresten bara jag som reagerat på att Skidoo verkar inte komma med nå bättre lyse 2017?
De känns som Polaris är ljusår före med lyset iaf... De har väl haft led lyse flera år nu?
 
Last edited:

fire02

Välkänd medlem
4 feb 2012
142
0
16
Piteå
årets aprilskämt

Om du nu bor i Piteå varför inte handla på Traktorcity? Dom är väl jätte bra att ha göra med och ger bra pris?


Förresten bara jag som reagerat på att Skidoo verkar inte komma med nå bättre lyse 2017?
De känns som Polaris är ljusår före med lyset iaf... De har väl haft led lyse flera år nu?
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Har då hört att Ulf på traktorcity är riktigt bra att ha göra med. Däremot Kalix maskiner dyra & vill inte ha nå inbyten...

Allt beror ju på vem man hör det ifrån........... 'Alla' försäljare är bra att ha och göra med, tills man stöter på ett problem, då vänder vissa sig ryggen till och gör allt för att slingra sig...(gäller såklart INTE alla åf)


Nä fifan oseriösa ÅF är inget att ha och göra med , Nu står Jag 15tusen back p.ga en slarvig ÅF som inte kollade med ögona.... (Kommer sjävklart berätta detta åt mina bekanta , att undvika denna firma!!!...)

(Obs inte Traktorcity, utan talar om en annan firma, ej i Piteå )
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Allt beror ju på vem man hör det ifrån........... 'Alla' försäljare är bra att ha och göra med, tills man stöter på ett problem, då vänder vissa sig ryggen till och gör allt för att slingra sig...(gäller såklart INTE alla åf)


Nä fifan oseriösa ÅF är inget att ha och göra med , Nu står Jag 15tusen back p.ga en slarvig ÅF som inte kollade med ögona.... (Kommer sjävklart berätta detta åt mina bekanta , att undvika denna firma!!!...)

(Obs inte Traktorcity, utan talar om en annan firma, ej i Piteå )

15 tusen back? Låter intressant vore kul höra vad som hänt riktigt utan att få veta vilken firma det gäller kanske inte man nämner öppet på ett forum.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
15 tusen back? Låter intressant vore kul höra vad som hänt riktigt utan att få veta vilken firma det gäller kanske inte man nämner öppet på ett forum.
Ja ca 15 tusen back. Vill inte ta det just nu . Ska avvakta några dagar å se om jag får någon slags kompension för detta missöde de ställt till med för mig... (Vilket jag inte kommer få , men kan alltid hoppas.) Väldigt irriterande... absolut sista skotern köpt av dem. Inte ett tändstift kommer handlas därifrån. Tur det ffinns många handlade i detta län att välja. Dem mister många kunder .
 

Boondocker15

Välkänd medlem
12 apr 2015
198
1
6
Pajala
Har då hört att Ulf på traktorcity är riktigt bra att ha göra med. Däremot Kalix maskiner dyra & vill inte ha nå inbyten...

Sistnämnda har då ingen vidare kundvänlighet och vid problem med maskinen får man ingen hjälp därifrån. Som sagt tur det finns fler handlare i länet
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
153k skulle jag få ge för:
Summit 850 165"
-Drag/bakbågen
-bukskydd
-elstart
-boggiehjul
-handsfack
-hög ruta
-linq fäste
-1 rem
-1 dunk olja

Är det ett bra pris eller tror ni det finns mer prut mån?


Sent from my iPhone using Tapatalk