Sämsta skotern du haft?

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
Sämsta skotern jag haft: Yamaha Phazer MTX
eller min sambo hade, finns det något som den är bra på?
Usel i snö, usel på led och ful dessutom
tackA vettja vanliga skotrar
 

hardinth

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Gävle
Polaris XCR 600SP -96 Gick Kanon dom få gånger den gick bra, gick för det mesta SKIT.. PGA den som jag hittils har ratat Polaris, Kanske börjar bli dags att ompröva =)
 

andreassmedh

Aktiv medlem
7 dec 2008
84
0
6
insjön
zr 500 98a mycke strul o skruva+drar mycke sås hur man än bestyckar den!! går kanon när den går!! blir en viper 700 04a nästa vinter:beer:
 
D

Deleted member 6797

har ju bara haft en skoter å de e ju edgen

de enda som e bytt på den är:

matta,trailingarm,dämpare,kylarvätskebehållarn,nå i magnapullen. å ja tycker den bara går å går ( kört snart 200 mil i vinter å den har gått över 600 mil ).

men dom grejjerna som byttes e ju slitdelar

så ja tycker de e en bra skoter, de enda negativa är väll att han drar 3-4 liter/mil
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
En Polaris Indy 500 EFI -93 har kvar den fortfarande dock förgasarkonverterad och strular aldrig längre. Polaris EFI på -90 talet var rena rama skräpet. Sen ägde jag en Polaris RXL EFI -90, *****des inte EFIn så gick den på 2 cylindrar. Den skotern blev inte långvarig :( Sen var det en Arctic cat F7 -03 Köpte denna ny och den skar vid ~350mil. Lämnades in och sålde den senare. Skar sedan 100mil senare för andra ägaren :(

Så man har haft ganska otur med vissa skotrar, men på senare tid är det inte mycket som jäklats, har kvalitén ökat?
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
En Polaris Indy 500 EFI -93 har kvar den fortfarande dock förgasarkonverterad och strular aldrig längre. Polaris EFI på -90 talet var rena rama skräpet. Sen ägde jag en Polaris RXL EFI -90, *****des inte EFIn så gick den på 2 cylindrar. Den skotern blev inte långvarig :( Sen var det en Arctic cat F7 -03 Köpte denna ny och den skar vid ~350mil. Lämnades in och sålde den senare. Skar sedan 100mil senare för andra ägaren :(

Så man har haft ganska otur med vissa skotrar, men på senare tid är det inte mycket som jäklats, har kvalitén ökat?
Du måste ha fått ett måndagsexemplar på indy 500an, min har gått 850 mil nu och den bara går och går och går..
Har aldrig varit nått strul med EFIn

Tyvärr så verkar ju folk inte fatta att EFI kräver ett bra batteri för att det ska fungera :)


OnTopic: Hmm, måste ha varit en gammal Kitty Cat som jag hade då jag var yngre, fastnade hela tiden så pappa fick komma å lyfta! :(
Grannen hade en lite nyare Kitty Cat å den körde aldrig fast.
 

ThomasM

Aktiv medlem
7 feb 2009
62
0
6
Härjedalen
Hade haft 3 Lynxar och var nöjd så jag slog till på en Lynx Cobra Grand Touring -94. Köptes ny och efter 60 mil och närmare 10 verkstadsbesök samt 12 tändstift så gjorde jag mig av med skiten. Har inte ägt en Lynx sen dess. :)
 

ThomasM

Aktiv medlem
7 feb 2009
62
0
6
Härjedalen
En Polaris Indy 500 EFI -93 har kvar den fortfarande dock förgasarkonverterad och strular aldrig längre. Polaris EFI på -90 talet var rena rama skräpet. Sen ägde jag en Polaris RXL EFI -90, *****des inte EFIn så gick den på 2 cylindrar. Den skotern blev inte långvarig :( Sen var det en Arctic cat F7 -03 Köpte denna ny och den skar vid ~350mil. Lämnades in och sålde den senare. Skar sedan 100mil senare för andra ägaren :(

Så man har haft ganska otur med vissa skotrar, men på senare tid är det inte mycket som jäklats, har kvalitén ökat?
Även tekniken har ju gått framåt vilket nog ligger till grund för att det idag tar längre tid innan problemen ordnas upp. Förr i tiden så byttes det nåt munstycke eller andra delar på garanti så var det i regel klart, idag är det ju inte lika enkelt iom mjukvarornas intåg med efterföljande EPA-krav och olika länders bränslekvalitét samtidig som det tas ut bra mycket högre effekt än för säg 10 år sedan. Så visst har kvalitéten på skotrarna blivit bättre, är nog till och med mycket bättre, är ju bara att titta på insprutningarna idag kontra dina gamla EFI:er. :D
Sen så blir ju endel problem bra mycket större än vad de är iom internet. :)
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
haha vilka nollar ni är när det gäller att köpa skotrar haha :D dom går ju bar asönder min everest 340 från 77 har gått 1200 milpå nya tänstift och rem haah :D:p
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Du måste ha fått ett måndagsexemplar på indy 500an, min har gått 850 mil nu och den bara går och går och går..
Har aldrig varit nått strul med EFIn

Tyvärr så verkar ju folk inte fatta att EFI kräver ett bra batteri för att det ska fungera :)


OnTopic: Hmm, måste ha varit en gammal Kitty Cat som jag hade då jag var yngre, fastnade hela tiden så pappa fick komma å lyfta! :(
Grannen hade en lite nyare Kitty Cat å den körde aldrig fast.
Det menar du inte?:ciao:
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Edge 500 -01 Inge fel på själva chassiet. Men ett ***** racklandes med motorn.. Man kan säga att jag blev blåst. Tur är ju att jag äger en Srx nu, då slipper man allt sånt. :D