Sämsta skotern du haft?

F

f5sweden

RE: Sämsta skotern

Ja den sämsta är nog min första skoter en SRV 540 -84. Detta var 1991. Men den kan inte riktigt konkurera med de andra mycket nyare maskiner jag har haft sedan dess.
 
T

tupac

RE: Sämsta skotern

hade en vmax 500 04 tror jag... det var det sämsta tror jag man kunde öppna huven på sidorna så att dom for ut... å på båda sidorna pajjade det.,..annars så har den bara skurit å frysit ihop...
 

myrberg

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
RE: Sämsta skotern

tveklöst ockelbo 300 -80. Bara krångel, värdelös...men man kanske inte kan förvänta sig nåt annat heller...
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
RE: Sämsta skotern

Har haft en Yamaha SW 440 -76 tror jag det var... hade haft 24 ägare före mig, detta var väl -93 tror jag. Det var det gamla "kör en halvtimme, skruva trekvart"-tricket som gällde då. Men men, man får ju vad man betalar för :)
 

WhiteDog

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Luleå
RE: Sämsta skotern

En 78as AC Pantera. Köpa delar under veckan, repa freda-lörd, köra på söndan och börja sen om igen. :D
 
D

Daniel

RE: Sämsta skotern

En polaris indy 340 -88

Den gick som en klocka !
men var SLÖÖÖÖÖ som ett Assssss !!!
 

Crazy Raider

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
RE: Sämsta skotern

Jag tror att den sämsta skoterna jag har haft var en Yamaha ex 440 -80, tror jag det var. Den gick satans så bra men när man körde efter lederna så fick man se upp för att den var ganska instabil, och djup snö var det inte att tala om, full gas och det gick ungefär 50km/h.
 
T

Thommy

RE: Sämsta skotern

Tveklöst min RXL 91:a som skar på två cylindrar efter fyra mil x(
 

Johannor

Välkänd medlem
1 jan 2000
230
0
16
RE: Sämsta skotern

Har haft två skotrar:
En Yamaha ET 250 -77 och en Lynx Rave 800 -01. Går liksom inte att jämnföra ens...

Byggde om Yaman med en -91:ans Polaris 440 motor, boggi och matta och då vart den lite skojigare iaf..
 
K

Karl_XIV

RE: Sämsta skotern

AC Thundercat !. Ständiga motorras, kolvar, vevlager, spruckna grenrör, elkomponenter som behövde ständigt utbyte osv osv... även uruselt dålig kvalitet på stötdämparna.
 
L

lillen är killen

RE: Sämsta skotern

jag har bara haft en skoter den går bra tycker jag:p
min vmax 500 97 rockar hela vintern:p

 
J

jkjkl

RE: Sämsta skotern

artic-cat jag 89,fick aldrig fart på den..
 

Ola1

Rookie sledder
1 jan 2000
16
0
0
RE: Sämsta skotern

Artic zrt 800,måste vara den absolut sämsta skiten som tillverkats,ständigt nåt fel
 

Crille_87

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Arjeplog Sverige
RE: Sämsta skotern

Sämsta skotern ja haft va en Ski-Doo Blizzard 5500 -78 den gick bara sönder hela tiden. Variarorn var bytt 3 gånger på 350mil av den förra ägaren, då e de nått som inte stämmer!!!
 

comcom

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
Sundsvall SE
RE: Sämsta skotern

Varför fick du inte fart på din JAG afs -89?

Min går som ett skott. Motorn/skotern har aldrig krånglat, under mina två vintrar.

Jimmy