Sämsta skotern du haft?

jesper

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
RE: Sämsta skotern

Åhåja ja. Nog är Safaris fina skotrar för sin klass. Var nöjd med den jag hade...
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
RE: Sämsta skotern

Jag hade en Everest 440-74 för ett ental år sedan, det var ingen höjdare. Hade en John Deere Spitfire -81 med fartvindkyld motor, den nöp stup i ett. På senare år så har det blivit Yamaha,Srv-82,Venture-91,Venture-01 och mina Yamaha har gått som klockor.
 

CyanLotus

Välkänd medlem
1 jan 2000
124
0
6
Arjeplog Sverige
RE: Sämsta skotern

Sämsta var nog SW440 79a. Inga kammar , tanken bak, motor i mitten, inga hästar. Drog mycket bensin och misstände. Chassit gick ju aldrig av tråkigt.
 

Skrotax

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
RE: Sämsta skotern

Sämsta e nog fan formula plus 91a som jag hade,##### järnskrot totalt omöjlig att lyfta men skidlyft var standard på den så "imponeringsfaktorn" var bra.Annars så e väl backväxel i kombination me höga hopp inte så lyckat
 

Jonti

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
36
Kiruna
gironboxuf.se
RE: Sämsta skotern

Sämsta skoter jag någonsin kört måste nog vara mach z -91 fyfan vilken vidrig skoter, och den sämsta skoter jag ägt är nog ski-doo elan, finns inte värre avskum än det fifasen säger ja då...
 

Rollan

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
RE: Sämsta skotern

min första maskin, en 93:as Mach 1:a var inte jätte superb med mycket knas med motorn ev pga första året med 670`n!
 

Ragwald

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
Boden Sverige
RE: Sämsta skotern

Farsan hade en Ski-Doo TNT 340 när jag var yngre. Det gick fan troll i maskinen. Ut i skogen kom vi, men när vi skulle hem efter fikat och grillning så var det inte ett liv i aset. Sen var det miljarders andra fel också.
 

John

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
RE: Sämsta skotern

Det var min Ski-Doo Olympiq 340 tror det var en -78 är inte säker men den krånglade hela tiden.......
 

Putte2

Rookie sledder
1 jan 2000
7
0
0
RE: Sämsta skotern

Utan tvekan en 92 Artic Cat Wildcat 700 efi,gamla afs karossen,med endast 110 mil på mätaren så lyckades den krångla o rackla med insprutningen en hel säsong 5 kolvar gick åt,efter det känner man sig ganska bränd på märket.Tror iofs att de flesta tidiga efi har klatrat en hel del,en maskin som man ej hört nåt om är 93 ski doo formula plus efi?Såldes kanske i ett litet antal.
 

Ragwald

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
Boden Sverige
RE: Sämsta skotern

problem med tidiga efi:er?
vet inte om jag kan hålla med faktiskt. har precis sålt min rxl -92 med efi. gick som en klocka.

 

T5

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
Piteå Sverige
RE: Sämsta skotern

[Uppdaterat: Senast editerat den 31-Dec-03 kl 08:22 AM (CET)]Safari GL/LC-86, hann köra 10 mil med den innan det STORA motorraset, tvärdog vid en U-sväng på leden, öppnade huven och vad får man se? Aluminiumglitter på baljan, vevstaken gick av precis under kolven och rensade allt den nådde och vek sig dubbel under kolven!:(
Det var bara förgasar´n och variatorn som gick att rädda.
Men som tur var fick jag tag i en ny 467´a med tra-variator och förgasare för 10.000:- veckan efter.(blev sponsrad av farsan med 5.000:) :D
 
Ø

øystein

RE: Sämsta skotern

zrt 800 95
var mer overaskad når den gikk en når den stoppet:)
Beste øyeblikket var når faktisk noen kjøpte den av meg...
Jobber med salg av skotere og a-c er nesten umulig å selge..