Sämsta skotern du haft?

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
ET340P, den nuvarande... maxar 65 knyck (den gamla ET340P-n jag hade gjorde 105, klockat med GPS), går skit på låga varv så man kör fast i onödan. Dessutom har den bara gått 560 mil och är jäkligt fräsch, så jag ids inte skrota den. Elstart och handtagsvärmare, till och med skidremmarna vid bagageutrymmet är kvar.

Det verkar som om jag måste ta mig i kragen och göra rent förgasaren.:argh:
 

Ante85

Aktiv medlem
29 jan 2008
64
0
6
Boden
Sämsta skoter jag haft var ett riktigt ful bygge på ett srv chassi och polaris 650 trippel :afraid:
 

rotaxkungen

Aktiv medlem
9 jan 2008
80
0
6
Finns några riktigt otäcka maskiner.

1: Ski-Doo Blizzard 5500-79. Trasslande tändning/Startade nästan aldrig.Boggie krångel.Vevaxeln gick i 2 delar,+ en massa annat tjorv.
Trots att maskinen är såld för över 10 år sedan hatar jag den som pesten fortfarande.

2. Arctic Cat Jag-87. Vikter som flög ur primärvariatorn,bytte till en powerblock,då var variatorkrånglet borta...men 1000 andra saker började *****s då istället.
Grenröret gick av,gashängsbrytaren *****des,Tändningslåset,Bulten till backdrevet gick av ett antal gånger,Sprucken tändplatta,Skar på vänstra cylindern 2 ggr...jaja,listan kan göras oändlig.

Tur att man inte kör gammalt rat längre,utan tog sig i kragen för 7 år sedan och köpte moderna maskiner.
Just nu: MXZ 600 HO-07. Är som en dröm.
 

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
den första egna o absolut sämsta skit jag kört va en zr 580-95a. dom där ***** roundslide gasarna bara frös o hängde sej oavsett hur mycke k-sprit o dyl man slog i.dämparna frös.bussningarna i orginal variatorn va så slut så skivan for på tvärn när det gick tungt,fick springa brevid i uppförsbacke.köpte powerblock,funka inge bra.köpte en ny komplett comet men det satt fel fjäder i så jag fick ett ingrepps varv på 6000,gick faan inte o köra.dan efter vek hela skiten sej i ett krondike.ajöss me catfaan:bootyshake:
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Ni vet inte vad ni talar om, jag köpte en ny Indy Trail Touring 500 -96 med den vansinnigt upphaussade X-tra 10 boggien som var helt värdelös, ibland när man klev av skotern så fjädrade inte boggien upp igen men den gav rejäla bakkickar under körnig, varken återförsäljaren eller jag lyckades med någon andvändbar inställning
Drog enormt med bränsle
Värdelös utanför leden + en massa annat skit, den var helt enkelt så värdelös att jag bestämde mig att aldrig någonsin köpa en Polaris igen, typisk amerikanare, mycket lulllull men taskig funktion
Sålde den efter ett tag och köpte en Lynx G-Touring vilken vara rena himmelriket på alla nivåer jämfört med Polarisen
 
D

Deleted member 9532

Det måste väl vara den Första skotern jag ägde (Är inne på tredje nu)
Den vägde mest, hade svagast motor och var äldst, men den var absolut inte dålig.

Ski-Doo MXZ 470 -93 var det. En underbar förstaskoter!
 

zews100

Medlem
7 okt 2006
12
0
1
falun
Polaris Storm -98..Gick tamejfan aldrig att få o gå rent samt en den brände remmar på löpande band.Allting kontrollerades o renoverades
o bestyckades men förgäves.
 

PowderSpecial1

Semi PRO sledder
16 okt 2005
190
0
0
Boden
Måste vara min powder special 700. Hann med att den skar och ett kedjehusras MM MM + att den drog 6-7 liter milen fan vilken buske det var....
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Det är tur att inte flygplan trasslar lika mycke som skotrar för då skulle världen va bra glesbefolkad lr kanske inte.............................................
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
57
Täfteå, Umeå
Min första skoter...en Kawasaki Invader 400 LC 1981. Man fick välja mellan att ta med fika på turen och gå hem eller ta med verktygslåda och åka hem hungrig...

Och nu har jag skaffat en Invader 340 LC av nån ***** anledning, antagligen nåt romantiskt tjafs. Den funkar på träffen iaf.