Rykten om polis insatser i Västerbotten

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Vad kör polisen för skotrar ?
De två skoterpoliser som lät oss blåsa förra påsken hade i alla fall en varsin Lynx Commander 600 e-tec, med polisens vanliga reflextejp som de har på bilarna också.

EDIT: Ett bra exempel på hur de såg ut.

 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Om man nu skulle få för sig att köra ifrån dem så kan det ju inte vara så svårt då alltså. :)
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
De kanske ska uppgradera sig till något bättre, sticker man ut i pudret så sitter de som svärdet i stenen ;)
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Ja ska dom börja fjanta på med att kolla eftermarknadsdelar så kan dom räkna med att bli ifrånåkt av många, sen blir de väl en rubrik om hur vårdslös alla skoterförare är som inte stannar för polisen och vi får ändå sämre rykte :mmph:
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Åkte med ''byakort'' ett par säsonger tills jag bestämde mig för att ta förarbeviset för att vara på den säkra sidan. Poliserna i trakten är ute max en gång per säsong och skulle inte tro att de är så griniga. Om de stannar en tror jag inte prio ett är att kolla vad man har under huven utan mest förarbevis och så kollar de om man är nykter
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Åkte med ''byakort'' ett par säsonger tills jag bestämde mig för att ta förarbeviset för att vara på den säkra sidan. Poliserna i trakten är ute max en gång per säsong och skulle inte tro att de är så griniga. Om de stannar en tror jag inte prio ett är att kolla vad man har under huven utan mest förarbevis och så kollar de om man är nykter
Jag har blivit stannad 4 gånger och enbart fått blåsa.... en gång var jag lite olaglig och körde om dom när dom körde 80km/h(dom hade nya skotrar så kände inte igen dom). Tvekar på att dom sku orka gå igenom alla skotrar när man kommer med ett 10-20st gäng...
 

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Dom som var i storåbränna körde lynx boondocker 3700.. Dom verkar alla köra med orangahjälmar iaf, de man får spana efter ;)
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Ja där borta orkar de inte kolla 10-20st, då ska jag säga dig en sak... Här är de för slöa för att ens åka ut, man kan möjligtvis finna en poliskontroll i närmaste skidbacke vid sport/påsklov.
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Jag har blivit stannad 4 gånger och enbart fått blåsa.... en gång var jag lite olaglig och körde om dom när dom körde 80km/h(dom hade nya skotrar så kände inte igen dom). Tvekar på att dom sku orka gå igenom alla skotrar när man kommer med ett 10-20st gäng...
Om du nu inte råka trycka på en 8a istället för en 7a så körde väl dom olagligt också? Är väl max 70 på skoter? :D
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Om du nu inte råka trycka på en 8a istället för en 7a så körde väl dom olagligt också? Är väl max 70 på skoter? :D
Ja dom sa att de är ju ingen risk för laser direkt, men jag kan ju undvika att blåsa om dom när dom kör över hastighetsgränsen :p efter det så for dom till våran "grillplats" å körde lite dragrace med min morbror å några andra :D
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Dom gånger man träffat polisen så har dom vart trevliga och kollat förarbevis och nykterhet vilket ja tycker bara är bra.
Om de nu är så att dom fått större resurser och ska börja kika under kåpor osv så måste väl polisstyrelsen ha nått underlag för den resursökningen tex statestik över fler olyckor med modifierade skotrar inblandade eller dylikt?? Dom kan väl inte bara ta nått sånt ur luften för de finns ju otroligt mycke mer viktiga saker lägga tiden på tycker man?
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Vi blev stannade i Ammarnäs förra helgen och han kollade förarbevis och vi fick blåsa. En i gänget körde utan lykthus på sin Summit xp och han måste visa upp den på bilprovningen annars får han körförbud. Inga böter dock.
Jag hade ingen regskylt på huven men det brydde han sig inte om iaf.
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Vi blev stannade i Ammarnäs förra helgen och han kollade förarbevis och vi fick blåsa. En i gänget körde utan lykthus på sin Summit xp och han måste visa upp den på bilprovningen annars får han körförbud. Inga böter dock.
Jag hade ingen regskylt på huven men det brydde han sig inte om iaf.
Blev ni stannade i byn eller uppe på fjället? För kör man i terrängen så behöver man inte ha lyse på skotern och i sådana fall är det ju väldigt konstigt om dom gör så.
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Men är de inte så att polisen inte får öppna huven om jag inte ger klartecken. Om dom inte har ransakningsorder eller va de heter. De har ja hört. Sen sanningshalten i det vet jag ej, Men isåfall är det ju bara att neka dom att öppna huven om man har något "dumt" där.

Dock så kan man ju få stå kvar tills dom fixat de pappret om det är så.

Nu vet jag inte om det är såhär. Bara nånting jag hört...