Sen hinner man 20 mil på en dag då har man kört led. På led finns det ingen hård körning.
Då har man kört led, som du säger.
Men "på led finns ingen hård lörning" måste du väll ta tillbaka?
Har ett gammalt exempel
Påsken för nått år sen så bröt min svägerska armen innan vår planerade fjälltur, vilket resulterade i att jag fick köra själv iom. underbart väder och att brorsan skjutsade damen till Lycksele sjukhus.
så
Jag körde Borgafjäll runt, mer eller mindre så fort jag kunde. Med säkerheten i första hand. Snittade enl. GPS'en 37,5km/h och maxade 122.7km/h. På 2h18min inkl tankade i Klimpis och samtal med polisen i Saxnäs. Siffrorna är låga, men i verkligheten är de ganska snabba.
Denna typ av körning, hårdkörning på led, kostar mig 2,9-3 L/mil.
Liknande turer (fjällmiljö) och jag skjutsa damen ligger jag lägre, på en 20-22 mila sväng så snitta jag 2L/mil med henne på.. inte bar hänt en gång.
Min poäng; det finns hårdkörning på led med lågdrevade högkammade maskiner också.
Hör de hemma där? Nej, klarar de av det?
Klart som fan.
Är det kul,
klart som fan.
Är det de roligaste området för maskinen,
nej.
Spelar det någon roll sådana dagar?
nej.
SDI'n ska väll vara en nyare motortyp med bättre bränsleförbrukningsegenskaper. 500ss paketet har alltid varit en priskraftig maskin med bra förutsättningar i förhållande till nypriset.
Felsökning på en SDI är inte det enklaste med säkringar och relän hit och dit.
Om man nu kommer till det. Oljeförbrukningen, SDI eller 593 icke HO, är en justeringsfråga, den ska dra minst 2%, drar den mer ("för mkt") så justerar du ner den.