R.I.P :/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
eftersom du inte känner nåt för mig eller mina anhöriga eller någon annan vad jag kan förstå, så tror jag knappast du är välkommen. men folk med medkänsla är alltid välkommen att utrycka den. Sen så lär nog inte någon i denna tråden tränga oss på begravningar, där går ditt resonemang till ytterligheter, och det fattar nog du också. (hoppas jag)

medkänsla är aldrig opassande, så länge den är riktig. och kan du inte förstå det så tror jag inte du kan känna riktig medkänsla.


Det är precis det jag säger, precis jag går till ytterligheter när det gäller begravningen men jag har uppriktigt sagt svårt att förstå varför man ska skriva in ett litet RIP eller likn när man glömt det så fort man slagit av datorn

Sen kommer någon förmodligen att skriva här under att vad dom läst i någon tråd här om någon stackare som har dött kommer dom att bära med sig resten av livet men det är bullshit och det förstår nog de flesta
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
jag fattar inte hur ***** självisk man kan vara om någon har dött så klagar man på att folk skriver en tråd om det ? fan vill du tjaffsa och ha dig skaffa dig en kvinna.
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Det är precis det jag säger, precis jag går till ytterligheter när det gäller begravningen men jag har uppriktigt sagt svårt att förstå varför man ska skriva in ett litet RIP eller likn när man glömt det så fort man slagit av datorn

Sen kommer någon förmodligen att skriva här under att vad dom läst i någon tråd här om någon stackare som har dött kommer dom att bära med sig resten av livet men det är bullshit och det förstår nog de flesta

jag tycker inte du ska vara så säker på att alla vi glömmer detta när vi stänger ned för kvällen, jag vet att jag kommer ha det i åtanke ett tag framöver, resten av livet är något som endast de anhöriga kommer få tänka på det, det slipper vi här, men det betyder inte att vi andra glömmer direkt. Så eftersom vi helt enkelt inte har samma åsikt i detta, så ber jag dig snällt, låt oss som vill, visa vår medkänsla i en oskyldig tråd.

Nu är jag väldigt säker på att just denna tråden skulle göra eventuellt anhöriga läsare ganska ledsna, om det är oss som beklagar sorgen eller ni som skäller på oss för det, det kan jag faktiskt inte ärligt säga. De kan ha samma inställning som er.

Men en sak kan jag ärligt säga, vore jag en anhörig, så skulle jag utifrån min egen inställning uppskatta att folk visade medkänsla. det har jag varit med om och jag utgår från mina egna erfarenheter.

Detta blir det sista jag skriver i den här tråden för den är hur som helst förstörd av detta gnabb.

//Dennis
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Re: Sv: R.I.P :/

Respekt? jag tror inte du riktigt är nog gammal för att förstå vad det betyder lilla gubben

Vad skulle du säga om någon när släkting dör och jag glider in på begravningen helt okänd och börjar berätta om hur sorgligt det är när jag inte ens känner personen

Ta och fundera lite på vad du skriver, det är dags att du tittar utanför världsmetropolen boden, det händer saker där som du kanske inte riktigt förstår dig på lilla gubben

vad fan snackar du om? har någon här glidit in på en begravning eller ? han som gjorde tråden ville förmodligen uppmärksamma folk på att sånt händer och när det sker är det tragiskt, och att kalla mig lilla gubben är rent av löjligt, men du tänker ju bara på dig själv uppenbarligen så om någon annan dör och folk tycker att det är tragiskt, då är du en sån där ***** idiot som ska gå in och gnälla över att nån skriver det på ett forum, om jag hade dött hade jag fan kännt mig hedrad av att någon hade brytt sig och orkat göra en tråd om mig på ett forum samt skriva RIP. Men du kan inte vara äldre än 13 och är du äldre så vore det tragiskt.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Be din assistent/gode man eller likn läsa och förklara mitt senaste inlägg för dig så kommer även du att förstå


Förresten, kan spara dig lite tid kontentan var att begravnings jämförelsen var en grov ytterlighet, behöver du hjälp med att få vad jag nyss skrivit förklarat för dig så skicka gärna ett PM

Kan tillägga att det är mestadels du som drar ner nivån just nu med inlägg som att jag inte är mer än 13 år och borde skaffa kvinna (vad det nu har med tråden att göra)

Tyvärr så måste jag ju bemöta detta med att gå ner på din neandertalarnivå (som jag inte alls är stolt över att göra) så även du förstår vad detta handlar om


Jag antar att denna tråd kommer att bli borttagen pga mitt och andra personers jävligt dåliga ordval så jag får väl be om ursäkt för egen del men min poäng i tråden tar jag inte tillbaka
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Ni tror inte ni skulle kunna fortsätta via PM?? Detta är ju totalt ***** värdelös läsning, ni har ju förstört hela tråden.

Bör låsas omg.
 

Johan001

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Jag förstår trådskaparen. Numera är det väldigt vanligt att man skriver en hälsning(R.I.P) till någon avliden på ett forum, trots att man inte känner honom/henne.
Det är bara att gå in på diverse ungdoms forum. Där finns det massor av hälsningar i forum och gästböcker till avlidna ungdomar.


Troligtvis är trådskaparen mera erfaren av dessa forum(yngre??) än tex Silly Bear.
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Jag förstår trådskaparen. Numera är det väldigt vanligt att man skriver en hälsning(R.I.P) till någon avliden på ett forum, trots att man inte känner honom/henne.
Det är bara att gå in på diverse ungdoms forum. Där finns det massor av hälsningar i forum och gästböcker till avlidna ungdomar.


Troligtvis är trådskaparen mera erfaren av dessa forum(yngre??) än tex Silly Bear.
hmmm.. nnuär vi sandlådenivå... jippii... 'hit får man ju skriva vad som helst verkar det som... oj nån dog och dom ägde en skoter så hör den hit? näe. skärp er. har för länge sen sagt att det borde bli sista inlägget, men vissa vill ju bara tjaffsa så...

saken på den här forumet är ju det att sin åsikt får man ju säga.. men det verkar som vi alla har olika åsikter. vilken tur att vi inte politiker...
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Jag förstår trådskaparen. Numera är det väldigt vanligt att man skriver en hälsning(R.I.P) till någon avliden på ett forum, trots att man inte känner honom/henne.
Det är bara att gå in på diverse ungdoms forum. Där finns det massor av hälsningar i forum och gästböcker till avlidna ungdomar.


Troligtvis är trådskaparen mera erfaren av dessa forum(yngre??) än tex Silly Bear.
är man yngre så har dom ofta svårt tt förstå! har du tänkt på det?
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Kan ni inte diskutera detta i en annan tråd. Skapa en "käfta-tråd" istället för att svärta ner det trådskaparen av denna tråd menade med denna.

Det har spårat ur helt här.
och du ska vara en av dom äldre i tråden? fattar vad du uppmanar folk att göra? vissa saker hör inte till forum..
 

zingo_112

Välkänd medlem
15 feb 2007
100
0
6
stöde
jag har fem vänner som omkom i en trafikolyck två av dom var jag kusin med jag tyckte det var skönt när det skrevs på ett annat forum om dom precis som det började här och det tyckte dom snhöriga till dom andra med dom som omkom var melan en som var 14 två 15 en 20 och en 24


fortsätt med detta

ursäkta stavningen
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Nej, därtill hör inlägg från dig och dom du käftar med. Starta en masskonversation på msn eller vadsomhelst bara ni slutar svärta ner det här forumet ännu mer. Diskutera på en jämn nivå istället för att häva ur er vadsomhelst!
hävä ut vad som helst? vad tror du trådskaparen har gjort?
eh, visst visst..
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Innan detta går ner på en för låg nivå så understryker jag min poäng dödsfall är jävligt tragiska och att förmedla sorgen via internet är nog det absolut sämsta man kan göra

Känner du verkligen för personen och dess anhöriga skriver du verkligen bara ett inlägg på ett forum då?

Rätt och riktigt...
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
Silly bear försöker du hävda dig över i-net?

Ska du klaga i varje tråd kan du söka dig till ett annat forum. /ignore.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Silly bear försöker du hävda dig över i-net?

Ska du klaga i varje tråd kan du söka dig till ett annat forum. /ignore.


Jasså? var det inte du som beskyllde mig för att sälja stula skotrar senast igår, bara för att jag inte tycker man ska länka ut varenda billig skoter från blocket och hävda att den är stulen?

Är man en tjuv har man inte 2 hjärnceller.

Sett flera skotrar senaste veckorna som varit utannonserade som varit stöldgods så varför inte denna också?
.

Din annons kanske?

En liten detalj är ju att länka från blocket e ju faktiskt inte tillåtet:bootyshake:



Att fortsätta diskutera just dessa 2 ökända trådar börjar ge mig alldelens för många gråa hårstrån så jag börjar bli riktigt sugen på att dra mig ur detta
 

skoterleden

Team Snowmobile
1 jan 2000
124
0
6
Tråden ständ och moutkas är varnad. Några fler ligger dessutom jäkligt nära så SKÄRPNING NU!

Efter en varning och ingen förbättring stänger vi av användaren.

EDIT: muotkas avstängd eftersom han fortsatte hålla ett otrevligt språk.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.