R.I.P :/

Status
Stängd för vidare inlägg.

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Man behöver inte känna en person för att kunna känna medkänsla med hans eller hennes anhöriga, och att visa respekt är något man bör göra oavsett. så sluta klanka på tråden om du själv inte har någon medkänsla till övers. jag ber dig snälla!
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Man behöver inte känna en person för att kunna känna medkänsla med hans eller hennes anhöriga, och att visa respekt är något man bör göra oavsett. så sluta klanka på tråden om du själv inte har någon medkänsla till övers. jag ber dig snälla!

Vad du och de andra förståndshandikappade författarna i denna tråden inte verkar fatta är att DET ÄR JUST DET JAG HAR

Som jag skrev ovan, får jag komma på din systers begravning och hålla tal fast jag inte ens känner henne?

Skulle jag dö i en skoterolycka så kommer jag att hemsöka den efterblivna människa som postar min död på nått forum för att en massa folk jag aldrig ens träffat ska kunna säga " oj va synd" och "lider verkligen med familjen" och andra standardfraser som inte betyder ETT JÄVLA DYFT när man aldrig ens träffat personen
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Vad är det för fel på Boden ? Jag menar jämfört med Umeå som du uppenbarligen kommer ifrån
hmmm boden ( : kan bara skratta..


nå vi ska nog inte prata om några olycksfall utan i ska mera prata om såna trådar som dessa
http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=17335

det finns bättre saker att skriva om än någons dödsfall. utan hur vi ska hindra dem. som på den dära tråden som jag sattit upp.. där har vi en del idioter som skapar problem.

och ingen annan än den döde skall grävas ner.

fy fan.. har märkt att det finns idioter här.. och en jäv la massa..nu svärt jag.. men fattar ni gott folk att allmänna forumet hör till
Leder, touring och allmänt snack

och inte några olyckor.?
det är klart att man ska se sig själv i spegeln och inse att visst kan vi alla köra lugnare.

denna tråd går i såg låg nivå som våra "stulna skotrar trådar"
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
jag har i alla fall uppskattat när någon nära mig dött och folk visat respekt och medkänsla för det, och det har värmt mig lika mycket när folk som inte kände personen visade medkänsla som när anhöriga sörjt.

Det har i mitt fall känts skönt att få sånt stöd från folk för det har då varit ett stöd. Och det har dessutom stärkt min tro på mina medmänniskor.

din inställning hör inte dit silly bear.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
jag har i alla fall uppskattat när någon nära mig dött och folk visat respekt och medkänsla för det, och det har värmt mig lika mycket när folk som inte kände personen visade medkänsla som när anhöriga sörjt.

Det har i mitt fall känts skönt att få sånt stöd från folk för det har då varit ett stöd. Och det har dessutom stärkt min tro på mina medmänniskor.

din inställning hör inte dit silly bear.

Okey kan du höra av mig till mig när någon du känner dör så får jag komma och hålla ett tal och berätta hur tragiskt det är och hur mycket jag känner för din och din släktings anhöriga?


Fattar du inte hur jävligt opassande det är? även om detta sker på ett forum så skulle jag inte vilja att min död eller någon jag känners död skulle bli en tråd på något forum

Tänker ni efter ett extra varv så kommer du nog hålla med
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Vad du och de andra förståndshandikappade författarna i denna tråden inte verkar fatta är att DET ÄR JUST DET JAG HAR

Som jag skrev ovan, får jag komma på din systers begravning och hålla tal fast jag inte ens känner henne?

Skulle jag dö i en skoterolycka så kommer jag att hemsöka den efterblivna människa som postar min död på nått forum för att en massa folk jag aldrig ens träffat ska kunna säja " oj va synd" och "lider verkligen med familjen" och andra standardfraser som inte betyder ETT JÄVLA DYFT när man aldrig ens träffat personen
Så du vill inte att tidningar heller ska skriva ( på internetet heller eller ) att folk dör eller vad är ditt problem.

Jag tycker det är befogat att nämna dödsolyckor iom att det är lätt att känna att det inte händer en själv när man är ute och kör.
Och att det kan drabba folk som inte är delaktiga gångare etc, så som nämnts i denna och annan tråd.

Bara att folk faktiskt uppmärksammar en dödsolycka kan kännas bättre för annhöriga än att folk byter kanal i tvsoffan .

Om problemet med dessa trådar är så stort för dig kan du ju starta en egen tråd om det och se hur många som är intresserade att skriva i den i stället för att skita ner någon annans .

Du beter dig som ett troll och borde stängas av .
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Förlåt käre muotkas om jag inte uttryckte mig helt klart, men då någon nära dött och folk visat medkänsla har det värmt. nu vet jag inte hur jag ska skriva det på finska, och jag vet inte heller hur jag ska få upp humöret ditt så du slipper vara så sur, du får väl hitta dig nån hikkinen hirvi att hetsa upp dig med.

att tycka synd om, och att känna medkänsla är i alla fall enligt mig inte samma sak.

låt oss med medkänsla uttrycka den och låt oss göra det i fred om du inte har något annat än gnäll att komma med.

det tycker jag gäller dig också silly bear....
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Så du vill inte att tidningar heller ska skriva ( på internetet heller eller ) att folk dör eller vad är ditt problem.

Jag tycker det är befogat att nämna dödsolyckor iom att det är lätt att känna att det inte händer en själv när man är ute och kör.
Och att det kan drabba folk som inte är delaktiga gångare etc, så som nämnts i denna och annan tråd.

Bara att folk faktiskt uppmärksammar en dödsolycka kan kännas bättre för annhöriga än att folk byter kanal i tvsoffan .

Om problemet med dessa trådar är så stort för dig kan du ju starta en egen tråd om det och se hur många som är intresserade att skriva i den i stället för att skita ner någon annans .

Du beter dig som ett troll och borde stängas av .


Så kontentan av vad du säger är att jag får komma på begravningen när någon du känner dör? skicka gärna ett PM då så kommer jag gladeligen

Om inte så är det nog dax att vara tyst

Antingen behöver ni starkare glasögon eller så fattar ni inte vad jag skriver

Sitta och skriva om någon man inte känner är FAN INTE ATT RESPEKTERA PERSONEN SOM HAR DÖTT!!!!!!!!


Jag kan hålla med om att jag och även ni andra som skrivit här har kommit en bit av ämnet så jag kan tycka att dödsfallet ska tas bort ur tråden så den stackaren inte behöver bli förknippas med resten av skiten som skrivs i tråden

Men det jag har skrivit tänker jag inte ändra mig om
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Så du vill inte att tidningar heller ska skriva ( på internetet heller eller ) att folk dör eller vad är ditt problem.

Jag tycker det är befogat att nämna dödsolyckor iom att det är lätt att känna att det inte händer en själv när man är ute och kör.
Och att det kan drabba folk som inte är delaktiga gångare etc, så som nämnts i denna och annan tråd.

Bara att folk faktiskt uppmärksammar en dödsolycka kan kännas bättre för annhöriga än att folk byter kanal i tvsoffan .

Om problemet med dessa trådar är så stort för dig kan du ju starta en egen tråd om det och se hur många som är intresserade att skriva i den i stället för att skita ner någon annans .

Du beter dig som ett troll och borde stängas av .
tidningar får skriva såna saker. men helst inte vi.. för vi vill hålla liksom moralen uppe.
jag förstår sillybears inlägg.. skulle inte vilja att nån tyckte synd om mitt misstag? glöm det.
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Så kontentan av vad du säger är att jag får komma på begravningen när någon du känner dör? skicka gärna ett PM då så kommer jag gladeligen

Om inte så är det nog dax att vara tyst

Antingen behöver ni starkare glasögon eller så fattar ni inte vad jag skriver

Sitta och skriva om någon man inte känner är FAN INTE ATT RESPEKTERA PERSONEN SOM HAR DÖTT!!!!!!!!
Om du jämför en tråd på ett internetforum med att ha dig förstörande en begravning bör du nog få din adhd illa kvickt undersökt av behörig läkare.
Nej tack , jag vill inte ens ha dig i denna tråd.
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Förlåt käre muotkas om jag inte uttryckte mig helt klart, men då någon nära dött och folk visat medkänsla har det värmt. nu vet jag inte hur jag ska skriva det på finska, och jag vet inte heller hur jag ska få upp humöret ditt så du slipper vara så sur, du får väl hitta dig nån hikkinen hirvi att hetsa upp dig med.

att tycka synd om, och att känna medkänsla är i alla fall enligt mig inte samma sak.

låt oss med medkänsla uttrycka den och låt oss göra det i fred om du inte har något annat än gnäll att komma med.

det tycker jag gäller dig också silly bear....
well det skulle funka in english oxå.?

nå du verkar ju inte förstå det hela? är du fjorton år?
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Okey kan du höra av mig till mig när någon du känner dör så får jag komma och hålla ett tal och berätta hur tragiskt det är och hur mycket jag känner för din och din släktings anhöriga?


Fattar du inte hur jävligt opassande det är? även om detta sker på ett forum så skulle jag inte vilja att min död eller någon jag känners död skulle bli en tråd på något forum

Tänker ni efter ett extra varv så kommer du nog hålla med

eftersom du inte känner nåt för mig eller mina anhöriga eller någon annan vad jag kan förstå, så tror jag knappast du är välkommen. men folk med medkänsla är alltid välkommen att utrycka den. Sen så lär nog inte någon i denna tråden tränga oss på begravningar, där går ditt resonemang till ytterligheter, och det fattar nog du också. (hoppas jag)

medkänsla är aldrig opassande, så länge den är riktig. och kan du inte förstå det så tror jag inte du kan känna riktig medkänsla.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Om du jämför en tråd på ett internetforum med att ha dig förstörande en begravning bör du nog få din adhd illa kvickt undersökt av behörig läkare.
Nej tack , jag vill inte ens ha dig i denna tråd.


Grabben du fattar ju inte ett ***** dugg av vad jag hoppas verkligen du har hjälp av någon form av assistent eller likn när du ger dig ut i vanliga livet

Jag ska skriva med STORA bokstäver så du förstår MAN SKA INTE SNACKA OM SAKER MAN INTE VET NÅGOT OM ELLER HAR NÅGOT ATT GÖRA MED VARKEN I VERKLIGA LIVET ELLER ONLINE

Kan du inte beklaga någons sorg i verkliga livet få BEHÅLL FÖR HELVETE DINA LÖJLIGA INLÄGG FÖR DIG SJÄLV
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Grabben du fattar ju inte ett ***** dugg av vad jag hoppas verkligen du har hjälp av någon form av assistent eller likn när du ger dig ut i vanliga livet

Jag ska skriva med STORA bokstäver så du förstår MAN SKA INTE SNACKA OM SAKER MAN INTE VET NÅGOT OM ELLER HAR NÅGOT ATT GÖRA MED VARKEN I VERKLIGA LIVET ELLER ONLINE

Kan du inte beklaga någons sorg i verkliga livet få BEHÅLL FÖR HELVETE DINA LÖJLIGA INLÄGG FÖR DIG SJÄLV
nu tycker jag att detta borde bli sista inlägget?
det där var bra sagt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.