R.I.P :/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
Burträskbo omkom i skoterolycka

En 35-årig man förolyckades under en skoterfärd på lördagens eftermiddag. Mannen var hemmahörande i Burträsk.
Det var på skoterleden mellan Burträsk och Ljusvattnet olyckan inträffade, då mannen kört omkull och fallit av skotern.
Han åkte ensam på skotern men hade sällskap av en annan skoteråkare, sin fästmö, enligt polisen. Mannen avled på sjukhuset i Skellefteå.
Larmet om olyckan inkom till SOS Alarm klockan 15.00.
2008-02-09


R.I.P :(
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Det jag klagar på i denna tråd är att det inte igentligen finns något syfte men att lägga ut en dödsannons för varje person som dör pga en skoterolycka

Det jag anmärkte på i din tråd om stulen skoter är eftersom du inte vet om skotern är stulen eller vet ett skit om killen som säljer den eller varför han säljer den så tycker jag det är ganska så IDIOTISKT av dig att börja uttala dig om saker du igentligen inte vet något om, eller vad tycker du?

Det finns miljoner anledningar att sälja något väldigt billigt de flesta hör ihop med att man vill bli av med saken väldigt snabbt eller behöver pengar snabbt och då underlätter det knappast med klåpare som postar trådar och påstår saker som dom inte har några som helst belägg för

Vill du fortsätta diskutera detta så skicka mig ett PM det finns inte någon anledning att förpesta forumet med det
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Jag brukar ha den inställningen att har jag inget bra att säga i en tråd, som dessutom inte hör riktigt till ämnet så låter jag bli att svara i tråden.

Sen tycker jag att det på flera sätt är bra att man tar upp olyckor och dödsfall.

anledning 1. är att man faktiskt håller sig vaken på att olyckor och dödsfall sker, att de händer vem som helst och att vissa av oss (inkl mig) inte skulle fått veta om denna olycka om det inte var för just denna tråden.
Jag läser inte alla nyheter själv, och uppskattar att få veta om det händer något som kan intressera mig.

anledning 2. Det är ett enkelt sätt att på sätt och vis faktiskt hedra en omkommen medtrafikant och skoterbroder och vi andra som kanske enligt anledning 1 inte skulle vetat något, får en chans att sända denne någon och hans anhöriga en tanke.

anledning 3. eventuella anhöriga sitter kanske eller säkert på detta forum och uppskattar säkert en tråd och respektfulla medkännande svar.

Att sen gnälla och tycka att en sån här tråd är meninslös tycker i alla fall jag är en ganska okänslig och självisk tanke, som i alla fall jag tycker man kan ha uppfostran nog att isf hålla för sig själv.

Tack för tråden och detta är en tragisk händelse.

//Dennis
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Att ha synpunkter på vad folk skriver är naturligt. Men ett forum är vad vi vill göra det till. efter ett tag börjar man känna till vilka som skriver vad och selekterar läsandet därefter.

Jag tycker det är helt ok att starta en tråd om någon som åkt ihjäl sig. Tänker på dom anhöriga :(
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Jag har tycker absolut det är en tragiskt händelse men tror ni helt seriöst att någon anhörig sitter och scannar skoterforum för att hitta några snälla ord från någon som dom inte ens känner?

Jag hade förstått det om det varit en forummedlem men annars inte
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Lite pinsamt för dig där när bluffen blev synad va?

Om jag hade en anhörig som dog i en olycka eller vilket olycka som helst så kulle jag bara tycka att det var provocerande att folk tänkte och tyckte och tänkte en massa om en person dom inte ens känner
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Jag brukar ha den inställningen att har jag inget bra att säga i en tråd, som dessutom inte hör riktigt till ämnet så låter jag bli att svara i tråden.

Sen tycker jag att det på flera sätt är bra att man tar upp olyckor och dödsfall.

anledning 1. är att man faktiskt håller sig vaken på att olyckor och dödsfall sker, att de händer vem som helst och att vissa av oss (inkl mig) inte skulle fått veta om denna olycka om det inte var för just denna tråden.
Jag läser inte alla nyheter själv, och uppskattar att få veta om det händer något som kan intressera mig.

anledning 2. Det är ett enkelt sätt att på sätt och vis faktiskt hedra en omkommen medtrafikant och skoterbroder och vi andra som kanske enligt anledning 1 inte skulle vetat något, får en chans att sända denne någon och hans anhöriga en tanke.

anledning 3. eventuella anhöriga sitter kanske eller säkert på detta forum och uppskattar säkert en tråd och respektfulla medkännande svar.

Att sen gnälla och tycka att en sån här tråd är meninslös tycker i alla fall jag är en ganska okänslig och självisk tanke, som i alla fall jag tycker man kan ha uppfostran nog att isf hålla för sig själv.

Tack för tråden och detta är en tragisk händelse.

//Dennis
Precis.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Du får nog ta och läsa igenom det där lite mer noga, all respekt för de anhöriga men som det står dog vitbloms syster (som även du känner)i en olycka (dock inte denna olycka) som tråden skapades kring eller hur

Innan detta går ner på en för låg nivå så understryker jag min poäng dödsfall är jävligt tragiska och att förmedla sorgen via internet är nog det absolut sämsta man kan göra

Känner du verkligen för personen och dess anhöriga skriver du verkligen bara ett inlägg på ett forum då?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Behövs inte någon manövrering här inte, ingen anhörig skrev i tråden om personen som dog

Sen att tråden glider in på andra som har dött i skoterolyckor och andra olyckor är helt beside the point

Mer kristallklart än så kan det väl inte bli?

I rest my case
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
men silly bear, jag tycker fan du ska ta och gå och gräva ner dig själv någonstans och komma tillbaka när du visar lite respekt, ta förfan och skärp till dig, jag hoppas verkligen att du är 12 år annars är det fanimej pinsamt, du gnäller på alla trådar ju, passar det inte så ge fan i att svara, tycker att det är bra med sånna här trådar, man fattar att det händer, R.I.P
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Respekt? jag tror inte du riktigt är nog gammal för att förstå vad det betyder lilla gubben

Vad skulle du säga om någon när släkting dör och jag glider in på begravningen helt okänd och börjar berätta om hur sorgligt det är när jag inte ens känner personen

Ta och fundera lite på vad du skriver, det är dags att du tittar utanför världsmetropolen boden, det händer saker där som du kanske inte riktigt förstår dig på lilla gubben
 

n0rris

Medlem
13 dec 2007
8
0
1
Sundsvall
Sv: Re: R.I.P :/

men silly bear, jag tycker fan du ska ta och gå och gräva ner dig själv någonstans och komma tillbaka när du visar lite respekt, ta förfan och skärp till dig, jag hoppas verkligen att du är 12 år annars är det fanimej pinsamt, du gnäller på alla trådar ju, passar det inte så ge fan i att svara, tycker att det är bra med sånna här trådar, man fattar att det händer, R.I.P
Håller med dig. dhenniz inlägg var klockrent. vill också komma in här med att silly bear kan gräva ned sig, tycker inte han ska förstöra denna tråd mer. Det handlar förfan om ett dödsfall.. RIP
 
Status
Stängd för vidare inlägg.