ProRide SilberTurbo built 163" X2

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Å här jäklar blev det surr om lyktdekalerna! ;) kan bara säga gott om Arctic FX om du nu är sugen Niseye.. De customgör lyktskölden enligt dina önskemål självklart.. använde sköldar ifjol på min och kan inte säga att lyset blir speciellt drabbat...

I övrigt har jag bestämt att 7" pro taper styret ryker då jag mäter 181cm å de blir på tok för högt.. gillar inte originalhooksen heller - ifjol fastnade jag med brallorna vid en rullning och följde med maskinen runt.. kunde kostat säsongen då knät vreds å tog stryk men det blev bara två veckors haltande som följd... tur i oturen

Istället blir det ett rakt fatbar racestyre med 4" höjare och tjocka handtagsgrepp, kommer bli klockrent för min längd.. :)
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Jag kommer att köra med RSI 5" styret som jag gjorde på min -12a.
Trivs otroligt bra med det styret. Rekommenderas starkt till den som känner att Pro Taper styret är lite för högt.
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Kan även passa på att slänga upp en bild på "dragbilen" som köptes för någon vecka sedan. Till denna kommer det att byggas ett såkallat sleddeck för att kunna transportera våra turbomaskiner :)

Kommer att uppdatera med lite bilder när bygget av sleddecket är igång!

 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Ikväll blev det ett par timmar i garaget. Denna kväll stod nitning av chassi på schemat.

Jag gillar inte när tunnelsidan ligger lös då den bara är nitad på få ställen, detta löses genom att borra hål och nita mellan dom ovala hålen på tunnelsidan där det inte sitter några nitar från fabrik..

Sen har jag även nitat extra vid förstärkningsplåten rund främre boggieinfästningen..

 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Kan även passa på att slänga upp en bild på "dragbilen" som köptes för någon vecka sedan. Till denna kommer det att byggas ett såkallat sleddeck för att kunna transportera våra turbomaskiner :)

Kommer att uppdatera med lite bilder när bygget av sleddecket är igång!

Åhå, cummins?
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Hur går det för turbobyggarna ;) ?
Jo det går väl rätt sakta än så länge, det som har hänt är väl att vi hämtat hem min maskin också.. sedan har Metso har fått tillbaka en del grejor ifrån pulverlacken, dock långt ifrån alla tyvärr.. Endel tillbehör har ramlat in också men det är samma där, grejor som vi väntar på
 

Simon-I

Medlem
20 nov 2013
8
0
1
Dalarna
Hoppas på mkt bilder på sleddeck bygget! Började själv bygga ett till min Dodge idag!

För övrigt så går det och få en Cummins 2500 på b-kort. Har min b-reggad :)
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Det har faktiskt hänt lite i garaget nu, det går sakta men säkert!
Huv och sidokåpor på båda maskinerna har fått dekaler, nu är det bara chassit kvar :)

 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Coola byggen... men framförallt fin färg på sista =D keep it up
Hehe de förstod vi nog att du skulle tycka.... Själv tycker jag den blev alldeles för lik en Arctic... :D

Också bestämt oss för framvagnar... Det blir som bekant Zbroz grejor... Metso åker 39" och jag kommer att prova 36", Dämperi blir 39" Fox Evol X och 36" får Exit x0-tr
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Hehe de förstod vi nog att du skulle tycka.... Själv tycker jag den blev alldeles för lik en Arctic...
Pöpöpöpö.... Nu lugnar vi oss lite.... Bara för att man hänger upp gardiner i häktet är det inte ett sovrum, än om det ser mysigt ut.

Topic: ska bli kul att höra vad ni tycker om de olika framvagnarna :)
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
skulle ni kunna fixa nå mer bilder på rutväskan?
Är den hård så den tål rullningar eller hur är den gjord?
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
skulle ni kunna fixa nå mer bilder på rutväskan?
Är den hård så den tål rullningar eller hur är den gjord?
De kan vi lösa absolut, ska kolla om jag har någon rolig bild på kameran jag kan lägga in.. Men väskan är av tyg... så den är mjuk.. skönt med ett fack för typ vatten el liknande