ProRide SilberTurbo built 163" X2

VMC

Aktiv medlem
4 jan 2012
96
2
6
49
Kultsjöluspen No:1
Vi tycker att Silbers kitt verkar mycket vettigt med Bullydog,, sen att man inte behöver göra några större ingrepp på maskinen i sig, tex kapa hål i chassit då Silbers kitt är "bolt-on"
Sen är prislappen vettig på Silber turbos.
Hmm får höra va du tycker om stockexhaustexit efter du lagt ner den i snön o kvävt avgaserna.....
Då blir de nog tuneldump eller A/C style (Stötdämpartorn)....
Annars schyssta projekt!!!Ska bli kul o intressant o se hur BullyDog`n funkar!!
tog du den me unlock för o kunna ändra själv eller Premap???
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Hmm får höra va du tycker om stockexhaustexit efter du lagt ner den i snön o kvävt avgaserna.....
Då blir de nog tuneldump eller A/C style (Stötdämpartorn)....
Annars schyssta projekt!!!Ska bli kul o intressant o se hur BullyDog`n funkar!!
tog du den me unlock för o kunna ändra själv eller Premap???
Ja det är en övervägning de där med exhaustexit, jag ser inte originalhålet som ett problem, eller rättare sagt jag har väldigt sällan problem med att de sätter igen sig. Dom få gånger det har hänt är när man kört fast och då är det ingen Big Deal att sparka ett hål i snön med foten så de finns utrymme för de avgaser som vill ut..
 

Obelix

Välkänd medlem
28 okt 2010
180
1
6
Umeå
riktigt sugen på höra om utvärdering om detta kit!

Är själv jäkligt sugen på beställa!
 

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Jag har också beställt turbokitt till min 155a, för mig blev det Boondocker! För mig känns det självklart med utblåset i tunneln både för ljudnivån och för att minimera risken för detonationer med utblåset genom stock position. Ska bli jävligt kul att höra allas åsikter om dom olika. Kommer själv lägga upp lite info om min maskin när bygget har startat. Är det någon som är sugen på Boondocker kit så kan jag ordna lite bättre pris på dom. Hör av er iså fall.
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Jag har också beställt turbokitt till min 155a, för mig blev det Boondocker! För mig känns det självklart med utblåset i tunneln både för ljudnivån och för att minimera risken för detonationer med utblåset genom stock position. Ska bli jävligt kul att höra allas åsikter om dom olika. Kommer själv lägga upp lite info om min maskin när bygget har startat. Är det någon som är sugen på Boondocker kit så kan jag ordna lite bättre pris på dom. Hör av er iså fall.
OM det skulle visa sig vara ett stort problem med att blåsa ut avgaserna genom originalhålet så finns det mycket olika möjligheter att dra om downpipe då det finns mycket utrymme när turbon sitter så pass högt upp som den gör på Silbers kit.. Det ser vi när snön fallit och vi har fått provköra :)
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Kul Stenman! Men är det verkligen ett problem eller vill bara boondockeråkarna få det att låta så? ;) skämtåsido, det blir kul å se hur det kommer funka... :)

Pratade endel med Zollinger innan vi bestämde oss, du har ju bara bra saker att säga intesant Zollinger? ;)

Speedo - live? Nä vettetusan då vi är två små skygga killar som gärna gömmer oss längst ner i dom djupaste ravinerna - men om du befinner dig där så vem vet! :D

Annars kan jag säga att det anlände ett rätt kul paket idag.... Sneakpeak på det dyker nog upp här senare ikväll .... :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Speedo - live? Nä vettetusan då vi är två små skygga killar som gärna gömmer oss längst ner i dom djupaste ravinerna - men om du befinner dig där så vem vet! :D
Det jag sett av Metso när han kört i raviner, så har han inga problem alls att komma upp...men det kanske var lite blygsamt uttalat liksom?
;)
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Det jag sett av Metso när han kört i raviner, så har han inga problem alls att komma upp...men det kanske var lite blygsamt uttalat liksom?
;)
Hehe nä jag pratade nog mest för mig själv när jag skrev det där det har du rätt i ... ;) Jag är nybörjare på trädkörning helt klart, blott min blivande andra säsong iår.... :)
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
ja åkte bara till min lokala dekalfirma så fick dom köra ut ett ark som jag sen klistrade fast och skar runt om. Då får du ju välja färg/motiv själv =)
 

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
tänkte mest på att man vill ändå att ljuset ska lysa igenom. Precis som på arcticfxs kitt att det är som små hål :)