ProRide SilberTurbo built 163" X2

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Då var det dax igen, efter 3års uppehåll känner jag/vi att det är på tiden att visa vad som händer i garaget...

Den här gången slopas temat förbättringar av äldre maskiner, iår hoppar vi rakt på -14 Pro RMK 800 som vi hoppas kunna göra snäppet roligare och förfinade jämte originalet - Vi hoppas göra en bra maskin ytterligare lite bättre helt enkelt!

Koncept:

- 2st 163" Pro RMK 800 -14
- SilberTurbos nya -14kit med Bullydog
- Bättre fjädring
- Dekalkit @ Arctic FX
- Zbroz framvagnskit
- Personlig förarmiljö



Ena maskinen hämtad hos SGT i Gäddede - Förövrigt en grym ÅF!



Demontering påbörjad



Tätningsjobb

 
Senast redigerad av en moderator:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Asker: Det kommer nog bli den sjukaste vintern! Hoppas vi möts i de djupaste av raviner!

STXSweden: Troligtvis ett 39" och ett 36" för att prova och känna skillnaden...
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Det här ska bli intressant!

-Det första jag kommer göra med min skoter när jag hämtar den är ju INTE att skruva isär den :)
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
vad var det som gjorde att det blev silber och inte nått av dom andra märkerna som finns?
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
vad var det som gjorde att det blev silber och inte nått av dom andra märkerna som finns?
Vi tycker att Silbers kitt verkar mycket vettigt med Bullydog,, sen att man inte behöver göra några större ingrepp på maskinen i sig, tex kapa hål i chassit då Silbers kitt är "bolt-on"
Sen är prislappen vettig på Silber turbos.
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Gör gärna en recension ang bullydog programmeringen skulle vara hemskt intressant att höra om funktionen mm , gärna beskrivning medans ni gör programmeringen :)
Jajamän, den andra släden är min... :) MatsT vi kommer skriva och meddela er här hur grejorna håller ihop och funkar... Självklart :)

Ang val av kit satt vi och spånade lite redan ifjol men då gick tankarna samtidigt kring en ny släde och nu.... Ooops det blev visst båda.... :)

Som Metso säger var de tre stora anledningarna Bullydogen, inget kapande i chassie samt priset som låg som stora fördelar när vi valde snurra... Justin menar att grejorna är väl utprovade och ska vara pull and go ride pryttlar!