Projekt XTC goes MM700 and beyond

Uppgradera gammskotern eller köpa ny?


  • Totalt antal som röstat
    249

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
20cm Nysnö och 12cm smalare framvagn = HUMOR!!!!!!:rock:

Mera före och efter
Nåra veckor sen... Saknar rutan. Men den nya kommer snart...:D

Idag efter ombygge och provkörning (lek i snö):evil:
 
Last edited:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Men lyktsköld känns väldigt pubertalt va?

Skitfint bygge i övrigt, kul att se en riktigt entusiast!
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Hehe, trevligt att höra att man e pubertal när man just passerat 30 :p
Nja, lite Fjortvarning, men gillar de helsvarta stuket. På dan lyser det bättre än många andra utan sköld och på kvällen så plockas den bort å hamnar i dynfacket.
Blir inom kort Bi-Xenon i den :p För mörkrädd de är jag
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Satan *****r vad de blev skillnad på rytet i grejerna!
Förutom att den blev mycket mera lätt lekt så går även variatorerna mycket kallare nu. Går tom ta i skivorna efter 30min hård körning
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Gillar det här projektet, En sak jag inte förstår är om du har satt på Slp PP skidor eller Simmons? :hmmmm2:
Den vart riktigt rå när du minskade spårvidden också! :rock:
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Gillar det här projektet, En sak jag inte förstår är om du har satt på Slp PP skidor eller Simmons? :hmmmm2:
Den vart riktigt rå när du minskade spårvidden också! :rock:
Har testat lite olika skidor i år.
SLP PP testades i en vecka, sitter nu mer på SRXen Dessa är mer för att förbättra lössnö egenskaperna på en "ledskoter" än puderskidor.
Simmons Flexi Ski II har jag åkt på i en sesong, satt på från inköpet förra våren (08) till nu för några veckor sedan då SLP PP monterades. Simmons skidorna är suveräna ledräcer skidor, gocartkänslan är total!
SRX org skidor med 250mm plastbelag och 60graders stål sitter på nu. Helt underbara i lössnö, flyter bra och man kan stanna utan att sjunka. Och med framvagnsbredden är den ändå lätt burkad.

Tar ju bara några minuter att byta skidor, så ska man ut å toura med polarna tar de 5min att ta in skotern hissa å byta till Simmons skidorna och ha en trevlig ledräcer istället.
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Rör trailingarmar och lite annat godis är skickat på blästring och pulver lack, svart så klart.
En "ny" huv är på vag på lack. Och crosshuven ska börja slipas för att få Showfinish hatar "ratlook" på skotern.
Airbrush, kompressor och mängder med för inköpt till sambon för framtida konstverk på huvar chassien osv.
Om några timmar så ligger förhoppningsvis en sats med kolvar å cyllar på garagegolvet redo för montering, ytterliga några timmar senare så är motorn förhoppningsvis ihopsatt och uppstånden som en 854cc fullblods klättrare.
Uppstart och lastning ska ske på torsdag, Test´n Tune kommer ske under påskhelgen i härjedalsfjällen.
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
854kitet ligger nu i garaget, ska sätta mej å kolla upp grejerna lite innan jag bestämmer om ja ska slänga ihop den ikväll eller ej.