Projekt XTC goes MM700 and beyond

Uppgradera gammskotern eller köpa ny?


  • Totalt antal som röstat
    249

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Tjohopp i sommarsolen
Varit lite stillastånd i byggandet och fixxandet.
Suttit å väntat på en tunnel från staterna som aldrig kom fram. Så nu har jag bråkat och fått reda på amerikanarnas ovilja att skicka saker till sverige, refund av alla pengar iaf!
Så nån ny tunnel verkar det inte bli.
Så istället blir det mera uppsnyggnig och lättning. Fick tillbaka Trailing armarna från pulverlack för nån vecka sen, dessa ska monteras.
Sen ska boggie å matta ur, alla hjul bytas mot Yamaha OEM Alu hjul istället för plast. Skenorna ska oxå få ett lager svart pulver.
Massa smådelar som fästen, variatorskydd osv ska oxå bli svarta.
En orginalhuv ska lackas och dekalas upp samt en crosshuv som ska fixas till med spackling och lack.
Dvs sommarens lista på XTCn är denna
*Uppsnyggning av boggie med lack och hjulbyte, samt byte till riktiga gasdämpare
*Byte av T-Armar till CroMo dito
*Drivhjulsbyte med tillhörande lagerbyten på axeln.
*Byte av kedjehus alt renovering av gängor i K-hus.
*Byte av kedja pga osäker ålder
*Göra olika huvalternativ för olika körningar.
*Montering av lastbågar på förlängningen.
*Demontering/Pulverlack/Montering av detaljer
*Keramikcoating av pipor och slutburk istället för bandage.
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Update 090629

Detta ha blivit handlat på sistone
FSX-Pall med slank enduro-dyna och diod lyse
Lättvikts glasfiberhuv "crosshuv" som ska fixas till innan montering så den håller samma skick som andra huven, dvs spegelblank!

Sen kom nytt godis leverarat från Yamaha_Nisse idag

Noslip 8K
SLP Wave skiva (Galfer racing)

Så dags att släpa in XTCn i garaget å börja stansa mattan och montera clips.
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Mera pryttlar shoppade :p Lite shopoholic då... Men så mycket roligare att skruva skoter än bil...
Blev med Meshhuv idag... Gissa tidigare ägare
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
alright, du testar de gamla tricket att de går till sig om man låter den stå själv ett tag?
de e väl beprovat ;) hjälpt mig säkert 7-8gånger i mitt liv
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Öka volymen bensin i flotörhuset och då speciellt under huvudmunstycket.
Mera soppa är bättre då de finns risk att suga torrt under munstycket när man drar på hårt
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Lite update, bilder kommer ikväll när man kommer in från garaget.
Kallt som satanjävlar ute -33 en viss skillnad att vara i garaget som håller 18 plusgrader.
Pressat noslip efter ögonmått :p Väl på plats i tunneln sitter de exakt som de ska på första försöket (ingen mening att köpa en triss idag).
Ska även ta kort på axeln med pressmått för alla byggare.
Sitter å klurar om man ska byta till längre matta som är fullclippad eller om man ska banka hål i gamla 141tummarn. Nån som ligger på en 151/51?
Annars har jag stökat på å bygga om en FSXPall lite för att så den renare å snyggare.
Ja, de här med Pall kommer nog bli hatat av många men kör enligt USA filosofin, är man fet så får man antingen banta själv eller banta skotern...
Gissa vad jag väljer... Skotern får banta :p God mat är aldeles för gott
Sen kommer ett par Gula SLP PP på posten på måndag. Får se hur de blir.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Lite update, bilder kommer ikväll när man kommer in från garaget.
Kallt som satanjävlar ute -33 en viss skillnad att vara i garaget som håller 18 plusgrader.
Pressat noslip efter ögonmått :p Väl på plats i tunneln sitter de exakt som de ska på första försöket (ingen mening att köpa en triss idag).
Ska även ta kort på axeln med pressmått för alla byggare.
Sitter å klurar om man ska byta till längre matta som är fullclippad eller om man ska banka hål i gamla 141tummarn. Nån som ligger på en 151/51?
Annars har jag stökat på å bygga om en FSXPall lite för att så den renare å snyggare.
Ja, de här med Pall kommer nog bli hatat av många men kör enligt USA filosofin, är man fet så får man antingen banta själv eller banta skotern...
Gissa vad jag väljer... Skotern får banta :p God mat är aldeles för gott
Sen kommer ett par Gula SLP PP på posten på måndag. Får se hur de blir.
skynda skynda! man blir ju nyfiken