Priser 2013 modeller

herrn

Välkänd medlem
8 dec 2010
180
0
6
Sälen
Snowrider, konkurent eller kollega. Olkart vilket men adressen är iallafall namnet följt av .se
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Vart har XR-S tagit vägen? Den heter ju bara X nu.. Och det är ju inte samma maskin? Sämre dämpare bland annat..
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.857
102
63
Skellefteå
Återförsäljarna valde att inte ta in XR-S pga att den har "det gamla" chassiet. X modellen har ju den nya plasten dvs nytt utseende men det är rätt som du skriver ajsman att det sitter en aning sämre dämpare på X modellen. Det lär ju visa sig om åf valde rätt, jag tycker de gjorde det.
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
180 papp för GLS:en, visst monsterdämpare och dubbad matta men ändå bara 35mm kammar. känns rejält överprisad
De kan ju inte vara riktigt klok?! Nog måste dom ha ramlat och slagit huvudet i betonggolvet innan de klistrade på den prislappen. Jag trodde de hade skrivit fel pris först tills jag såg en annan annons med samma pris.

Någon som vet hur många tillverkade som finns? Känns som att det kommer bli många "överliggare".
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Dom är väl egentligen inte så dyr? Som en RE med en uppsättning Öhlinare? Eller?
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Dom är väl egentligen inte så dyr? Som en RE med en uppsättning Öhlinare? Eller?
Jag vet att öhlins dämpare är dyra. Men inte har Yamaha höjt priset på Nytro TTX (XTX) med 32000:- för att de slängt på öhlinare runt om på den.

Om inte du tycker det är dyrt står ju du för det. Jag skulle då aldrig ens komma på tanken att betala 180000:- för en skoter med en motor som man får vara glad om man kommer 500mil med utan att skruva.
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Det är ju helt olika typer av öhlinare, dom på lynxen har en prislapp runt 35-40k vilket inte går jämföra med yamahas öhlinare.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.607
92
48
Örnsköldsvik
Köper du Gls får man även resa till fabriken, träffa pippola (stavning) och tapio och annat krims krams. Sen kommer dem väl tillverkas i typ 50 ex till sverige lr vad det va?

Så det är inte så många som behöver oroa sig över å råka köpa en:)
Sen 180k för den coolast skoter som gjorts är ju som hittat;-)
Folk köpte ju redline å blade så nå fan kommer dom sälja slut på Glsen
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Köper du Gls får man även resa till fabriken, träffa pippola (stavning) och tapio och annat krims krams. Sen kommer dem väl tillverkas i typ 50 ex till sverige lr vad det va?

Så det är inte så många som behöver oroa sig över å råka köpa en:)
Sen 180k för den coolast skoter som gjorts är ju som hittat;-)
Folk köpte ju redline å blade så nå fan kommer dom sälja slut på Glsen
För mig känns det inte riktigt som man kan jämföra en produktionsmaskin med andra klistermärken och stötdämpare med varken Blade eller Redline som bägge var rena specialbyggen.
Jag kan förstå om det framstår som prisvärt med 180000 för den inbitne Lynxfanatikern, som i sina ögon får en drömresa "på köpet", men för mig är det för dyrt.

Om jag säger såhär:
Om Polaris skulle släppa en modell som hade käcka klistermärken och bättre dämpare för liknande pengar, och det ingick en resa till USA för att kika på fabriken, så skulle jag antagligen överväga det.
Men bara för att det skulle vara en kul semester, skulle fabriken ligga i Finland skulle jag skratta hysteriskt och gå därifrån.
 

spoon

Välkänd medlem
30 dec 2011
110
0
6
Det är ju helt olika typer av öhlinare, dom på lynxen har en prislapp runt 35-40k vilket inte går jämföra med yamahas öhlinare.
Öhlund TTX-dämpare som kommer att sitta på Nytro XTX:en (som de döper om till Nytro TTX) till 2013 kostar 33900:-