Helt otroligt, har tagit ett par dagar att smälta detta.
Hur som helst så for jag i onsdags å pratade med försäljare nr 2 (riktigt vettig och trevlig karl!) vid traktor city om att räkna på en 2014 Boondocker 3700 med lite extra utrustning, han skulle återkomma senare med ett pris.
Så i torsdags ringer det då man var på väg att lämna jobbet, det var ägaren till detta företag (eller jag tror han äger stället iaf) som frågar om jag varit in å hört om en skoteraffär, ja svarar jag vilket han följer upp med att upplysa mig om att eftersom jag varit in och haft diskussioner med dom kring mina remproblem tidigare (köpte en 08 och en 09 Renegade 800 nya av Tractor City och dessa var remätare av rang!) så ville dom inte ens räkna och ge mig ett pris på en ny maskin!
Blev ju helt paff och dom enda frågor man fick fram var, tycker du att det är normalt att det ska gå 3 remmar på ca 60 mil på en ny maskin? vilket han bara svarade att detta var precis dessa disskutiner dom ville undvika!
okej, är detta hur ni väljar att lösa "konflikter" med kunder? ja, dom ville inte utsätta sig för detta igen!
Okej, hej då.................................
Har trots allt köpt 4 st nya maskiner av dom utan inbyte 08 Renegade 800, 09 Renegade 800, 09 TNT till frun och en 11 Freeride!
Så vadå man ska inte få ha åsikter? ja, jag var in vid ett flertal tillfällen å tyckte det var jävligt dåligt att XP;n var hård på remmarna, men har ALDRIG skrikigt, kastat saker, mordhota, eller på annat sätt bettet mig illa mot dom!
Kan ju knappast varit den enda som hade en remätande XP 08/09 och defenetivt inte den enda med åsikter kring detta.
Freeridern köpte man dessutom efter dessa disskutioner ägt rum, så undra vad den riktiga orsaken är!?
En liten sido story till detta kan ju nämnas att då jag hösten 2010 skulle köpa Freeridern så var jag in på Tractor city och hörde med försäljare nr 1 (liten tunnhårig karl som har gått ner rätt mycke i vikt) som jag gjort affär med tidigare och han gav mig ett pris som jag skulle fundera på.
Nån dag senare så ringer en jobbarkompis å säger att försäljare nr 2 (tidigare försäljare på en annan BRP återförsäljare i stan) på Traktor city har en Freerider att sälja för ett par tusenlappar billigare än säljare nr 1, ringer direkt upp säljare nr 2 och bokar fast maskinen!
Det roliga händer den dagen jag hämtar upp maskinen och står å spänner fast denna på släpet då säljare nr 1 passerar och jag lite ilsket frågar honom hur det kan komma sig att jag får bättre pris hos hans kontorsgranne än hos honom trots att jag har gjort affär med han tidigare?
Hans svar: SKRIKANDE upplyser denna mig om att han har f,n inte gjort nå fel pga prutorder från chefen mm, släpar in mig hos säljare nr 2 och fortsätter skrikandet på honom att han tagit egna initiativ gällande prutandet, står bara och gapar men tycker det gått för långt och går ut, säljare nr 1 följer med fortfarande halvskrikande att jag ska f.n inte komma å tro att jag är nå. Ber honom lugna ner sig och tänka på att han representerar ett företag och kan ju inte riktigt bete sig hur som helst, vilket han gör och vi säger adjö!
Tycker bara det är tråkigt i denna branch att man fortfarande nästan måste gullbe om att få köpa en maskin ett halvår i förväg för att inte "riskera" att bli utan och att vissa företag som ex Tractor City säljer så pass bra att dom inte behöver tänka på den lilla kunden, (man har ju bara köpt grejer av dom för nästan en halv million kr)!
En sak är då säker, ska aldrig mer köpa en pinal på detta företag och vill inte rekomendera någon annan att göra detta och defenetivt håll er borta från försäljare nr1!!!
Sprid, disskutera
Hur som helst så for jag i onsdags å pratade med försäljare nr 2 (riktigt vettig och trevlig karl!) vid traktor city om att räkna på en 2014 Boondocker 3700 med lite extra utrustning, han skulle återkomma senare med ett pris.
Så i torsdags ringer det då man var på väg att lämna jobbet, det var ägaren till detta företag (eller jag tror han äger stället iaf) som frågar om jag varit in å hört om en skoteraffär, ja svarar jag vilket han följer upp med att upplysa mig om att eftersom jag varit in och haft diskussioner med dom kring mina remproblem tidigare (köpte en 08 och en 09 Renegade 800 nya av Tractor City och dessa var remätare av rang!) så ville dom inte ens räkna och ge mig ett pris på en ny maskin!
Blev ju helt paff och dom enda frågor man fick fram var, tycker du att det är normalt att det ska gå 3 remmar på ca 60 mil på en ny maskin? vilket han bara svarade att detta var precis dessa disskutiner dom ville undvika!
okej, är detta hur ni väljar att lösa "konflikter" med kunder? ja, dom ville inte utsätta sig för detta igen!
Okej, hej då.................................
Har trots allt köpt 4 st nya maskiner av dom utan inbyte 08 Renegade 800, 09 Renegade 800, 09 TNT till frun och en 11 Freeride!
Så vadå man ska inte få ha åsikter? ja, jag var in vid ett flertal tillfällen å tyckte det var jävligt dåligt att XP;n var hård på remmarna, men har ALDRIG skrikigt, kastat saker, mordhota, eller på annat sätt bettet mig illa mot dom!
Kan ju knappast varit den enda som hade en remätande XP 08/09 och defenetivt inte den enda med åsikter kring detta.
Freeridern köpte man dessutom efter dessa disskutioner ägt rum, så undra vad den riktiga orsaken är!?
En liten sido story till detta kan ju nämnas att då jag hösten 2010 skulle köpa Freeridern så var jag in på Tractor city och hörde med försäljare nr 1 (liten tunnhårig karl som har gått ner rätt mycke i vikt) som jag gjort affär med tidigare och han gav mig ett pris som jag skulle fundera på.
Nån dag senare så ringer en jobbarkompis å säger att försäljare nr 2 (tidigare försäljare på en annan BRP återförsäljare i stan) på Traktor city har en Freerider att sälja för ett par tusenlappar billigare än säljare nr 1, ringer direkt upp säljare nr 2 och bokar fast maskinen!
Det roliga händer den dagen jag hämtar upp maskinen och står å spänner fast denna på släpet då säljare nr 1 passerar och jag lite ilsket frågar honom hur det kan komma sig att jag får bättre pris hos hans kontorsgranne än hos honom trots att jag har gjort affär med han tidigare?
Hans svar: SKRIKANDE upplyser denna mig om att han har f,n inte gjort nå fel pga prutorder från chefen mm, släpar in mig hos säljare nr 2 och fortsätter skrikandet på honom att han tagit egna initiativ gällande prutandet, står bara och gapar men tycker det gått för långt och går ut, säljare nr 1 följer med fortfarande halvskrikande att jag ska f.n inte komma å tro att jag är nå. Ber honom lugna ner sig och tänka på att han representerar ett företag och kan ju inte riktigt bete sig hur som helst, vilket han gör och vi säger adjö!
Tycker bara det är tråkigt i denna branch att man fortfarande nästan måste gullbe om att få köpa en maskin ett halvår i förväg för att inte "riskera" att bli utan och att vissa företag som ex Tractor City säljer så pass bra att dom inte behöver tänka på den lilla kunden, (man har ju bara köpt grejer av dom för nästan en halv million kr)!
En sak är då säker, ska aldrig mer köpa en pinal på detta företag och vill inte rekomendera någon annan att göra detta och defenetivt håll er borta från försäljare nr1!!!
Sprid, disskutera