"Portad" från Traktor City Piteå

fire02

Välkänd medlem
4 feb 2012
142
0
16
Piteå
Fick detta svar av Jan Andersson då jag undrade om han hade tagit upp ärendet med traktor city:

Vi har talat med ansvariga på Traktor City om detta fall. Vi finner ingen anledning att rapportera vidare till Dig vad som sades eller beslutades vid detta möte.

MVH

Jan Andersson
VD / County Sales Manager
BRP Sweden AB Formvägen 16 | 906 21 Umeå | Sweden
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Har samma erfarenhet. Var in där med cash i fickan (100 lök) då jag spanat in en skoter som var till försäljning. Visserligen var jag klädd i arbetskläder, trots flera propåer från min sida för att få hjälp och svar på frågor fick jag ingen hjälp. Två säljare diskuterade helgnöjen och bad mig vänta. Väntade i drygt 30 minuter utan att få hjälp. Förklarade deras ohyfs för den lille tunnhåriga (vänligt) innan jag åkte och köpte en Yamaha privat. Min analys: De kommer INTE att överleva som företag mot privatkunder med den personalen.

Jag rekommenderar ingen att handla där. Det finns handlare som vill och kan vårda sina kunder, gynna dem.
 

fire02

Välkänd medlem
4 feb 2012
142
0
16
Piteå
det tråkiga är ju att dom verkar ju inte ha nå problem att sälja för kan inte se nån annan förklaring än att dom går för bra för dom och inte behöver vara "rädd" om kunderna sina!!!

Kusinens kille hade bokat fast en ny Summit 600 av dom i vintras, varit in med sitt inbyte för att dom skulle besikta den och godkänna den å allt var i sin ordning så han skulle bara åka in och hämta sin maskin efter helgen men då hade dom redan sålt den och det var den sista så han blev utan maskin, han blev ju lagom glad!!!!
 

I See the Line

Välkänd medlem
19 dec 2013
186
0
6
Norrbotten
Verkar ju som att pojkarna inne på Traktor City Piteå behöver sig en liten näsbränna, det är ju uppenbarligen inte bara en kund som de verkar ha misskrediterat. Jag kommer utifrån de historier jag hört om dem (hört ner saker tidigare) aldrig sätta min fot där. Hoppas fler väljer att sätta ner foten och visa solidaritet med de dom blivit dåligt behandlade där. Nästa gång är det ni som drabbas.
Tänk att det är bara i skoterbranschen som ÅF verkar tro att man kan bete sig hur som helst mot kunder utan konsekvens. Uppenbarligen verkar det ju fungera. Tyvärr finns det FÖR många ÅF som är riktiga grisar. Tycker det är dags att vi konsumenter väljer väg, för att visa handlarna att man inte kan bete sig hur man vill....
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jag sätter inte min fot på Kalixmaskiner och E-son känns inte aktuellt heller...

Har alltid blivit bra bemött på Traktorcity så jag fortsätter nog handla där.