Polisskoter

Engman

Välkänd medlem
11 okt 2005
278
0
16
Luleå
Har även sett en Rave 800 polis maskin i jokkmokk...
Dom brukar flitigt visa upp länets maskiner på jokkmokks marknad..

Polarn blev stoppad i fjol i Sunderbyn av polis på skoter, då hade dom lånat skotern ifrån Gällivare...
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Heggan skrev:
Var i Jokkmokk för 2-3år sen då hade snuten en rx1a och en polaris prox 800:)
Under JMCR i Jokkmokk så hade dom ju dom där skotrarna du snacka om, man blev lite skraj och höll sig verkligen i skinnet!
Men det är ju det som är meningen, dom ska ju vara respektingivande.
 

ramppe1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
25
0
0
Karleby Finland
i finland kör dom också med rx1. det är vanligt att dom kör med nyare vätskekylda skotrar här.. så det är bara att stanna och fråga vad dom vill :\
 

CrazyDave

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
37
Umeå
Bara jag eller ser dem ut att ha samma hjälm som de använder vid kravaller etc.? :D

Spookie om de skulle komma med finskoter, crosshjälm och polis-moddad-tekvest ;)
 
E

ejwbegysv

Förra året så träffade jag på 2 poliser i Gördalen på kvällen, dom körde Lynx 59 och nja.. vem som helst skulle nog köra ifrån dom.. En av dom körde fast mot en snövall när hon skulle vända på vägen :)
 

esspeji

Välkänd medlem
27 dec 2007
242
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Jag bumpar den här några år gamla tråden :eek:, för jag undrar vad polisen kör för maskiner nu för tiden? På deras hemsida finns bara bilder på bilar, mc och annat junk, men inga skotrar. Nån som blivit stoppad nyligen? :laugh:
 

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
Då jag såg dom uppe i ritsem så körde dom Bearcat.

http://www.pssk.se/bb/viewtopic.php?id=89 polisen var ju på nolia och visade upp sig.

Någon som kommer i håg uttalande nån polis i luleå gjorde för 2-3år sen om att dom hade köpt in skotrar så att ingen kunde köra ifrån dom. Vad var det för skotrar dom hade köpt in då? som INGEN kunde köra ifrån.
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
I Östersund har dom kommit med Lynx Yeti v1000 och Lynx Yeti pro v800 när jag har sett dom.
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Oavsett vad de kör eller flyger så är de precis som efter vägen ute och gör kontroller alldeles för lite, tumregeln är ju att när vårsolen börjar värma ordentligt får man öka uppmärksamheten:hello:
 

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Någon som kommer i håg uttalande nån polis i luleå gjorde för 2-3år sen om att dom hade köpt in skotrar så att ingen kunde köra ifrån dom. Vad var det för skotrar dom hade köpt in då? som INGEN kunde köra ifrån.
det var väl -06, summit 800 rödsvarta färg sättningen..

han fick nog äta upp det uttalandet både en och två gånger.
 

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
det var väl -06, summit 800 rödsvarta färg sättningen..

han fick nog äta upp det uttalandet både en och två gånger.

Hehe, jo kan tänka mig att han ångrade det uttalandet ganska snart efter att han sagt det.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
vet du hur många det finns och vart?
Tror att det står en enbart uppe i Kramfors. Matfors skoterklubb jobbar hårt med att få ut dom en dag i vår på vårat ledsystem så att man kan köra kontroll på förarbevis och nykterhet. Är det som borde prioriteras tycker jag från skoterpolisen.
 
D

Deleted member 9532

Jag vet att en polis utbildades till skoterpolis förra vintern i Sollefteå. Har dock aldrig stött på denne.