Polaris pro rmk går bara på en cylinder

lindqvist97

Medlem
1 okt 2017
48
6
8
Lycksele
Tjena har en 13 pro rmk 800 som bara började gå på en cylinder i helgen rev maskin och kollade cylinder å kolvarna inget fel alls, har gnista fram till stiften och soppa fram till spridarna, har tagit lös spridarna nu och tänk ultraljudstvätta och kolla alla kontakter också finns det nå mer tips? Inga felkoder alls på skärmen
 
Reactions: Najad

lindqvist97

Medlem
1 okt 2017
48
6
8
Lycksele
Yes, den slutade gå på ena cylindern först och efter Jag rivit och drog igång den med nya stift va det andra cylindern som inte ville.
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
På den cylinder som inte fungerar, är stiftet blött? är det torrt kan vi ju säga uteslutande att det är bränslerelaterat
 

lindqvist97

Medlem
1 okt 2017
48
6
8
Lycksele
Jaha det är så dålig kvalla på dom Aa får kika på dom, har kanske kört runt 60 mil på mina nu och dom va inte ny när jag satt dit dom!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Jaha det är så dålig kvalla på dom Aa får kika på dom, har kanske kört runt 60 mil på mina nu och dom va inte ny när jag satt dit dom!
Ang vforce så är dom gamla helt värdelösa precis som boost säger, men dom nya med gummitätade flärpar är otroligt mycket bättre. (Samma som sitter på axys). Men det finns fortfarande den gamla modellen kvar som vissa säljer så kolla vilka du har.
Mina vforce har gått 450mil och 50mil med turbo och dom ser ut i princip som nytt.
Förra maskinen hade gått 250mil med vforce när jag sålde den och dom var också mycket fina.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Ang vforce så är dom gamla helt värdelösa precis som boost säger, men dom nya med gummitätade flärpar är otroligt mycket bättre. (Samma som sitter på axys). Men det finns fortfarande den gamla modellen kvar som vissa säljer så kolla vilka du har.
Mina vforce har gått 450mil och 50mil med turbo och dom ser ut i princip som nytt.
Förra maskinen hade gått 250mil med vforce när jag sålde den och dom var också mycket fina.
De va bra vetande. Är alla nyare v-force gummiklädda? Heter de någ speciellt?
Länk?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
De va bra vetande. Är alla nyare v-force gummiklädda? Heter de någ speciellt?
Länk?
Det ska vara ett R i artikelnummret eller genom namnet "V-force 3r", sen om man kollar på dom så har R modellen också inbyggda tätningar så man inte behöver några extra packningar.
Se exempel på reeds till pro rmk 800:
V3132R-873F-2 har gummi
V3132-873F-2 har inte gummi = skräp
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Det ska vara ett R i artikelnummret eller genom namnet "V-force 3r", sen om man kollar på dom så har R modellen också inbyggda tätningar så man inte behöver några extra packningar.
Se exempel på reeds till pro rmk 800:
V3132R-873F-2 har gummi
V3132-873F-2 har inte gummi = skräp
Ok tack de verkar som dessa nya gummitätade V-forcereedsen heter Moto Tassinari
 
Reactions: Silly Bear