Polaris Axys 850 -18/19

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Verkar gå fint! Vad blev det för grejer i variatorerna?
Kristian Stålnacke som skicka nå grejer som jag parade ihop med 10-72 vikterna. Ska prova nå MTX också.

Primärerna verkar komma väldigt dåligt inshimsade för org remmen. Så jag måste nog lös med den och shimsa till korset. Glappar hej vilt.
 
Reactions: neden

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Har du märkt att din smäller i drivlinan vid övergång gas/broms? Kört några mil med min nu och den smäller riktigt mycket framförallt när man ligger på led eller när man skråar utför och det blir mycket ryck i drivlinan. Kollade kedjespänningen och kan inte se några som helst glapp på hela vägen.
 
Reactions: hemi och Nitrox

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Hur mycket💲💲 för koordinater till dina guldställen;)
Du får hyra mig som guide ;)


Har du märkt att din smäller i drivlinan vid övergång gas/broms? Kört några mil med min nu och den smäller riktigt mycket framförallt när man ligger på led eller när man skråar utför och det blir mycket ryck i drivlinan. Kollade kedjespänningen och kan inte se några som helst glapp på hela vägen.
Kollat mattspänningen? Kanske dum fråga...

Är det vid omtag de märks? Typ att den växlar ner å börjar om. Undra om de inte är remspelet som kan vara boven till detta... De blir väldigt ryckigt när de går sakta när remspelet är helt åt helvete, som de verkar vara på dom flesta skotrar :(

Men sker det vid konstantgas och lugn belastning så kan de ju vara att du krökt nå boggihjul som vill kliva snett på en av dom invändiga smånockarna i mattan.

Har du möjlighet så tina av skotern och gå igenom boggin. Sånna där missljud har en tendens att visa sig vara något böjt/trasigt (personlig erfarenhet) :rolleyes:
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Nej skotern är helt isfri, plusföre och flångny, inte ens hunnit våldsköra innan det upplevdes :)
Mattan är bra spänd, det är precis när man ”byter håll” på belastningen, full broms, gas, full broms. Ja, man kan säga vid omtag helt enkelt.
Ska titta över variatorerna men det låter som att det är längre bak i drivlinan, men allt ser klockers ut när man tippar upp och rullar runt allt.
Remslir har jag men det får jag justera in när man fått dit lite vassare prylar i variatorerna :)
 

Polaris och Lynx

Aktiv medlem
7 sept 2018
93
30
18
46
Norrland
Nej skotern är helt isfri, plusföre och flångny, inte ens hunnit våldsköra innan det upplevdes :)
Mattan är bra spänd, det är precis när man ”byter håll” på belastningen, full broms, gas, full broms. Ja, man kan säga vid omtag helt enkelt.
Ska titta över variatorerna men det låter som att det är längre bak i drivlinan, men allt ser klockers ut när man tippar upp och rullar runt allt.
Remslir har jag men det får jag justera in när man fått dit lite vassare prylar i variatorerna :)
Har hört samma ljud i min maskin (SKS) men när man låser mattan och ger gas men jag har hört det ljudet på andra maskiner jag ägt så jag kör på bara, verkar inte vara något fel nånstans när man kollar ändå.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Verkar blivit nå jädra fel på seg förbaskade youtube. De jag ladda upp i 4K verkar bara bli 360p...... Ska ge det en stund å se om dom åtgärdar de, eller om jag måste ladda upp på nytt.

Edit: Verka gått till sig. 4K fungerar nu :)
 
Last edited:

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Verkar blivit nå jädra fel på seg förbaskade youtube. De jag ladda upp i 4K verkar bara bli 360p...... Ska ge det en stund å se om dom åtgärdar de, eller om jag måste ladda upp på nytt.

Edit: Verka gått till sig. 4K fungerar nu :)
hellbågan va snö du hittat jämnt mot vad man själv ser!
 

Polaris och Lynx

Aktiv medlem
7 sept 2018
93
30
18
46
Norrland
Finns ett motto som polaris ingenjörer kör med. "Gasa tills de rasa" :p

Lite körning idag. Har fipplat med gopro inställningar och bytt redigeringsprogram. Så jag nu kan "color grade" på riktigt sätt. Kvalitén på filmerna blir snäppet bättre!!! :D

Ser inte så kul ut med så lite snö som det är än :)