Polaris Assault, fabrikationsfel?!?

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Skit vad trist.

Assulten är verkligen en läcker skoter i övrigt.
Jo det är tråkigt... :(

Jag läste på nått forum att dom får för lite sås på mellan registeret och för mycket på höga, värkar vara därför dom rasar.
Det stämmer men detta skulle ju åtgärdas vid inställning av TPS (Throttle Position Sensor) Vilket som ska ha gjorts på 50mila servicen enligt ÅF.
 
25 dec 2008
20
0
1
Bara jag som tycker det håller alldeles för låg nivå kvalitetsmässigt på skotrar? Eller är det sånt här man får förvänta sig av dagens 2-takt? Tycker man läser och hör till höger och vänster om hur nya maskiner rasar och har sig.

Det är nog så att 4-takt är framtiden.
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
men jag tcker ändå att väldigt många gamm skotrar verkar gå hur långt som helst.
mvh
 

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
38
Kiruna, Käymäjärvi
Jo det är tråkigt... :(

Det stämmer men detta skulle ju åtgärdas vid inställning av TPS (Throttle Position Sensor) Vilket som ska ha gjorts på 50mila servicen enligt ÅF.
du har en rolig längd på din assault? Polaris RMK Assault 163" -09 hur kommer det sig? ska inte de komma i typ 146" format? eller är det en RMK 800 dragon 163" du har?
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Bara jag som tycker det håller alldeles för låg nivå kvalitetsmässigt på skotrar? Eller är det sånt här man får förvänta sig av dagens 2-takt? Tycker man läser och hör till höger och vänster om hur nya maskiner rasar och har sig.

Det är nog så att 4-takt är framtiden.
Ja men nu är det väl så att Assulten är en ny skoter och man får räkna med lite mindre "barnsjukdomar" sen va det väl jätte tråkigt att den skar nu för han, men som sagt det BORDE ha åtgärdats på servicen som dom nu påstog dom gjorde :hmmmm2:.

Jäv*a tur du har 2 maskiner =P :rock:
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Tycker inte att man ska behöva räkna med barnsjukdomar, det är något man tyvärr måste stå ut med.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Hur går det för dig ? Blir det ny motor och när är den igång ?
En ny motor är påväg till ÅF och där står Assaulten och väntar. Tur att man köpte 2st maskiner i år...:) Det var nog förövrigt ÅF som fuskat med servicen
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Se till så dom ställer tps´en innan du kör den därifrån denna gång =P
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
du har en rolig längd på din assault? Polaris RMK Assault 163" -09 hur kommer det sig? ska inte de komma i typ 146" format? eller är det en RMK 800 dragon 163" du har?
Sorry att jag har missat detta inlägg:) Tanken var att byta boggie till en 163" men det blev aldrig av, så där av att jag hade "Polaris Assault 163"."
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Har precis bytt till mig en Assault. Hur många är det som har problem med att 800cc motorn går dåligt vid ca 4500-5000 varv vid gaspådrag? Märker det på min. Kör man med jämn gas i ca 4500 varv och trycker fullt så tvekar den ett ögonblick. Skall vara senaste mappningen. Måste man köpa en PC för att åtgärda detta?
 

ThomasM

Aktiv medlem
7 feb 2009
62
0
6
Härjedalen
Verkar vara på G med uppdateringar från Polaris. Polaris har ju tagit hjälp av Orbital (de sköter mappningarna åt Mercury Marine bland annat) nu för att få ordning på mappningen och det ska tydligen börja hända en hel del enligt de som vet. Sen verkar det även vara på gång med uppdateringar av hårdvaran också.



 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Har precis bytt till mig en Assault. Hur många är det som har problem med att 800cc motorn går dåligt vid ca 4500-5000 varv vid gaspådrag? Märker det på min. Kör man med jämn gas i ca 4500 varv och trycker fullt så tvekar den ett ögonblick. Skall vara senaste mappningen. Måste man köpa en PC för att åtgärda detta?
Jag skulle rekomendera att lämna in den! Hade liknande fenomen innan min skar:(
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Men den har gått bra med förra mappningen som kom i Januari. Känns inte som att det är nåt allvarligt, den går perfekt annars.
Tycker jag har samma fenomen med min switchback 800 -09....
Låter nästan som om den bluddrar lite på ca 5000rpm....
 

JohnH

Aktiv medlem
23 jan 2009
66
0
6
Luleå
Har precis bytt till mig en Assault. Hur många är det som har problem med att 800cc motorn går dåligt vid ca 4500-5000 varv vid gaspådrag? Märker det på min. Kör man med jämn gas i ca 4500 varv och trycker fullt så tvekar den ett ögonblick. Skall vara senaste mappningen. Måste man köpa en PC för att åtgärda detta?

Tja! Hörde av UG att du bytt stall :confused:. Nu blir Krister Brant (burandt) besviken.
Imorrn blir det Hemavan och Pulkadragning. Och lite :beer:
 

Aktiv625teddy

Aktiv medlem
17 jan 2009
94
0
6
30
Hammerdal
Känner en som har en Assault! (Underbara maskin) men den skar efter ca 80 mil!! med en tår i ögat for vi till verkstaden, och dom sa att det finns ett antal ex med fabriktions fel! så du har nog mest troligt fått tag på en sådan!