Polaris Assault, fabrikationsfel?!?

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Idag blev det slut på det roliga, Assaulten skar. Jag låg i ca 80 i pudret och då började oljelampan lysa. (Notera att jag alltid kollar oljan innan jag startar skotern) Stannade och stängde av den och kollade oljan. Det såg bra ut och lät skotern vila i 10min. Startade upp den åter igen och kom ca 200meter så tvär dog den och nu är den stum. Sista gången lös ingen oljelampa. Vad orsakade det hela? Någon annan med Assault som råkat ut för detta? Tacksam för svar och idéer.
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Halt klart inte bra..Tråkigt när sånt häder, tur iaf att det finns garanti.
Det ända jag har kolla på är att det har kommit service med. att TPSen ska ställas in och att ett motorfärste ska schimsas.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Halt klart inte bra..Tråkigt när sånt häder, tur iaf att det finns garanti.
Det ända jag har kolla på är att det har kommit service med. att TPSen ska ställas in och att ett motorfärste ska schimsas.
Jo, garantin är ju bra, men skotern blir nog stående framåt påsk.:( Detta skulle ha gjorts på 50mila servicen (Inställning av TPS samt schimsa motorfästen). Skotern hade gått 57mil när den havirerade. Tur att man i år garderade sig med 2st skotrar....
 
B

Biosteel

May It Rest In Peace :) men du har ju en arctic att tukta iaf som inte verka så pjåkig :)
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Fy f*n vad trist. Hade du varit in på 50mila servicen eller skulle du in på den ?
Hade precis varit in där! Detta var hos åf så jag tror(hoppas) att dom inte fuskade...
men satan inge kul när de går sönder :/ speciellt inte när dom är ny.
Nej, aldrig roligt. Men kan glädja mig med att jag har en annan maskin :)
May It Rest In Peace :) men du har ju en arctic att tukta iaf som inte verka så pjåkig :)
Den ska bara köras in sen är det bara att "tukta":D
 
B

Biosteel

Hade precis varit in där! Detta var hos åf så jag tror(hoppas) att dom inte fuskade...

Nej, aldrig roligt. Men kan glädja mig med att jag har en annan maskin :)

Den ska bara köras in sen är det bara att "tukta":D

kör in den lite åt mig oxå då : :) min drömskoter =)
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Till påsk? Ska väl inte behöva ta mer än några arbetsdagar. Om lampan lyste pga att den inte fick fram nån olja så har ju inte lagrena heller fått nån olja när den nöp så dom lär ju inte vara som nya längre även om det säkert var en kort stund. Då är det ju bara att dom byter ut motorn direk.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Till påsk? Ska väl inte behöva ta mer än några arbetsdagar. Om lampan lyste pga att den inte fick fram nån olja så har ju inte lagrena heller fått nån olja när den nöp så dom lär ju inte vara som nya längre även om det säkert var en kort stund. Då är det ju bara att dom byter ut motorn direk.
Min skoter är tyvärr inte den ända dom repar:( Först ska dom lokalisera felet, sen beställa ev. delar eller motor. Som du säger så hoppas jag att dom byter motor...
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
om det nu är på TT i stan du lämnat in så har dom säkerligen fuskat, ***** skräpservice på det där företaget. och om du ska få motor utbytt kan du räkna med att du inte kommer få se skotern någe mer denna vinter om det är TT som gör det.

Polarn skulle få sin F7 motor utbytt då den totalskar i november för 2år sen, den stod inne på TT till augusti innan den var klar.

Har även hört om lite problem med assault från andra sidan pölen men det skulle tydligen åtgärdas på första service av maskinen, och sedan skulle den gå som en kula igen. Så antingen har du fått ett måndagsexemplar lr haft en sjuhelvetes otur beklagar sorgen ;(
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
om det nu är på TT i stan du lämnat in så har dom säkerligen fuskat, ***** skräpservice på det där företaget. och om du ska få motor utbytt kan du räkna med att du inte kommer få se skotern någe mer denna vinter om det är TT som gör det.

Polarn skulle få sin F7 motor utbytt då den totalskar i november för 2år sen, den stod inne på TT till augusti innan den var klar.

Har även hört om lite problem med assault från andra sidan pölen men det skulle tydligen åtgärdas på första service av maskinen, och sedan skulle den gå som en kula igen. Så antingen har du fått ett måndagsexemplar lr haft en sjuhelvetes otur beklagar sorgen ;(
Har haft tidigare problem med TT så dom gör jag aldrig affärer med igen (som tur är)... Ringde upp åf och frågade om dom hade hittat några fel.. Jag ska nog med all sannolikhet få hela motorn utbytt, jippi tänkte jag. Troligtvis är det fuskat med servicen, men det erkänner dom självklart inte.:( Hoppas dom lär sig en läxa...
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
tt är segare än kall sirap.
oljelampan tänds väl när nivån blir för låg, det är väl ingen oljetryckslampa som tänds när pumpen tappar trycket.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
tt är segare än kall sirap.
oljelampan tänds väl när nivån blir för låg, det är väl ingen oljetryckslampa som tänds när pumpen tappar trycket.
Precis som du säger, lampan tänds när nivån går under MIN. Stannade ju direkt och kollade oljan efter 3-4 min och den såg bra ut. Kollade sedan 5min efter det och det såg också bra ut. Mycket skumt.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Skit vad trist.

Assulten är verkligen en läcker skoter i övrigt.