Polaris 2019

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Jaha det var så långt kvar ändå...
Har letet rykten men vet inte om jag letar på fel ställen för tycker det är väldigt lite konkreta saker som det viskas om?
Jänkarna vill ju alltid ha nån jäkla sjöracer trippel igen dom.

Bara sett några som snackat om 840/860 men inte riktigt sett några belägg för det. Mer än en dåligt photoshoppad 850 bild.
 
Reactions: Frozen

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
alla värkar då vara överens om en ny motor som kommer sen vad det blir för storlek är det ingen som skrivit nått om mer än gissningar :)
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Säger som tidigare år, en SKS triple, i samma chassie som dagens sks 155". Vet att det är tvärs emot vad tillverkarna försöker, men tänk så fränt med en 2t triple med pipor som får tala ut i en brant backe bland tallarna och granarna
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Säger som tidigare år, en SKS triple, i samma chassie som dagens sks 155". Vet att det är tvärs emot vad tillverkarna försöker, men tänk så fränt med en 2t triple med pipor som får tala ut i en brant backe bland tallarna och granarna
jag skulle också vilja se en trippel men man får nog fortsätta drömma då ;)
 
9 sept 2015
35
2
6
Jukkasjärvi
Jo så att, när Poo Sverige väljer att kontakta testanläggningar i Arjeplog för testkörningså är det då helt säkert att det inte enbart rör sej om ny motor🤡

Vet dessutom sen florerar ett annat rykte som enklast förkortas 2tt🤘🤘🤘🤘🤘
 
Reactions: Edvards

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
En önskan jag har på framförallt lössnömaskinerna är flytt av kylarna i tunneltaket.
Idag sitter ju kylarna ute i hörnen på tunneln.
Det medför att snön på utsidan av tunneln smälter, vattnet rinner sen ner och fryser till is på fotstegen.
Bakre delen av fotstegen och bakre bogginfästningen brukar ju också vara helt istäckta.

Det bästa vore en kylare i mitten av tunneln, som slutar vid tankens bakkant.
Då skulle man minimera isuppbyggnad.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
En önskan jag har på framförallt lössnömaskinerna är flytt av kylarna i tunneltaket.
Idag sitter ju kylarna ute i hörnen på tunneln.
Det medför att snön på utsidan av tunneln smälter, vattnet rinner sen ner och fryser till is på fotstegen.
Bakre delen av fotstegen och bakre bogginfästningen brukar ju också vara helt istäckta.

Det bästa vore en kylare i mitten av tunneln, som slutar vid tankens bakkant.
Då skulle man minimera isuppbyggnad.
Håller med, och då skulle man slippa sjöblöta kläder och skor pga vattnet som rinner ner längs Tunneln far på täckbyxorna och dom blir som isklumpar runt skorna
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Varför låter 2019 prototyperna så konstigt när dom släpper gasen efter lite gaspådrag? Låter som något som läcker ut eller något...