Polaris 2013

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Verkar ju väldigt skumt, har du kollat så inte plasten glipar något? Annars måste ju motorn sitte snett. Vad får du ut för maxvarv?
Den är tätad me silikon mot chassiet å frogskins, block of på fotsteg mm! Den varvade typ 8350 först å nu när remmen börja vara slut typ 8100! Vad kör du med för prim fjäder asker?
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Den är tätad me silikon mot chassiet å frogskins, block of på fotsteg mm! Den varvade typ 8350 först å nu när remmen börja vara slut typ 8100! Vad kör du med för prim fjäder asker?
Vart har du fått tag i block off till fotstegen? Slirade till några ggr i helgen och remmen fransade efter 15-20 mil, kanske vore idé att skaffa sådana tänkte jag
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Börjar remsa om är jävlat stek het, sen KABOM en storsmäll å tusen delar!
Skumt,körde hårt&klättra gång på gång(ca-10 den dagen)stannade å öppna kåpan,remmen var typ jummen,din måste slira mkt.iomed den är snorig,är primär skivorna mkt.svarta?(innan du skjuter remmen)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Ett skumt motorproblem idag, körde hela dagen utan minsta problem. Sen när vi skulle ut en snabbis på kvällen startade den och gick som vanligt på tomgången, men när man gasade tändes motorlampan och den tvärdog och hade stannat om man fortsatt gasa, släppte man gasen återgick den bara till vanlig tomgång och motorlampan slocknade. Startade om, samma problem. Varvade upp försiktigt och sen gick det att köra utan problem.

Vad kan detta bero på?
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Ett skumt motorproblem idag, körde hela dagen utan minsta problem. Sen när vi skulle ut en snabbis på kvällen startade den och gick som vanligt på tomgången, men när man gasade tändes motorlampan och den tvärdog och hade stannat om man fortsatt gasa, släppte man gasen återgick den bara till vanlig tomgång och motorlampan slocknade. Startade om, samma problem. Varvade upp försiktigt och sen gick det att köra utan problem.

Vad kan detta bero på?
Jag har liknande fel på min 12a. Fast jag har startat om den 20 gånger och motorlampan börjar ändå lysa.

Jag har lämnat in skotern men inte hört något än, men testa att ta isär kontakten vid tps givaren och blås torrt där ifall de har kommit fukt. Då kan man tydligen få alla möjliga fel


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Primär skivorna är hyffsat svarta!
Har du rengjort skivorna nångång?typ med bräklen/bromsrengöring,men helst aceton är att föredra,mina bägge maskiner var dimmiga på skivorna med olje/fett hinna från fabriken när jag hämtade ut dom nya(rengör dom även då&då,typ varje50mil eller så),så jag rengjorde dom ordentligt innan jag började köra,har alldrig varit nå problem med remmslitage,men du kan ju ha något annat problem(linjeringsfel?),har du kollat att moment stoppet svarar mot blocket?så det inte är glipa emellan,men låter konstigt iallaf. iomed dom inte är kända för&ta rem.
 

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
Primär skivorna är hyffsat svarta!
har du shimsat om korset efter byte till 11 serie vikterna? eller har du kollat remspelet överhuvudtaget?
för tight remspel = remslir, 11 serie vikterna tightar upp remspelet och kräver oftast omshimsning för att funka optimalt.
 

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
Ett skumt motorproblem idag, körde hela dagen utan minsta problem. Sen när vi skulle ut en snabbis på kvällen startade den och gick som vanligt på tomgången, men när man gasade tändes motorlampan och den tvärdog och hade stannat om man fortsatt gasa, släppte man gasen återgick den bara till vanlig tomgång och motorlampan slocknade. Startade om, samma problem. Varvade upp försiktigt och sen gick det att köra utan problem.

Vad kan detta bero på?
is och snö i gashandtaget. händer väldigt ofta då man busat i det lösa guldet. det är gasbrytaren som slår in.
 

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
har du shimsat om korset efter byte till 11 serie vikterna? eller har du kollat remspelet överhuvudtaget?
för tight remspel = remslir, 11 serie vikterna tightar upp remspelet och kräver oftast omshimsning för att funka optimalt.
Kan faktiskt vara det! Har aldrig behövd göra det på tidigare polarisar! Men kan ju vara olika från maskin till maskin!?
 

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
Var ute och körde en sväng idag och upptäckte att skotern bara varvar 8000-8250 då den tidigare har varvat 8450. Man känner att det inte är samma klipp och gassvar som det har varit, gashängsbrytare eller vad kan det vara?