Polaris 2013

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Jag vet inte hur den funkar i snön men i ospårat på sjön så går den bättre än EDs egna pro rmk som är rätt påkostad med diverse förbättringar. Nackdelen är väll igentligen bara att den blir tyngre än rmk'n.
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Om nån vet var klippet på 151 switchbacken finns så länka gärna !! Tror det är en grym maskin trots några kilo extra !!
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Känns som om 174" är lite överdrivet att ha här i Sverige, men det skulle onekligen vara roligt att prova!

En 4-t RMK med turbo som tillval hade varit intressant :)
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
För FSX ? Fan man ångrar ju nästan assualt/rmk man skulle köpt en förlängd switchback !! kommer förhoppningsvis till programmet nästa år så då grabbar blir det 2012:as assault/rmk till salu ;)
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Det är Jocke's korta rush 800 som är lite vässad med portning topplock slutburk mm. Dynan är omgjord till fsx freestyle snow cross.
Han har även kört med en ASA fjäderlös dämpare i boggien, ser tuft ut utan fjäder på rushen.

Han har inte lagt upp nått med den förlängda men de kommer säkert.
 

VMC

Aktiv medlem
4 jan 2012
96
2
6
49
Kultsjöluspen No:1
Det är Jocke's korta rush 800 som är lite vässad med portning topplock slutburk mm. Dynan är omgjord till fsx freestyle snow cross.

Det är faktiskt bara slutburk på den!!

Bilderna från den maxportade motorn klippte vi in på FB
För o skrämma livet ur han BRP åkande polare ....
O de funka haha..
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Läste det men står inte mkt där. Nä den som lever får se! borde komma nån sneak peak snart ändå tycker man, sjukt sugen !!
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
året efter ett modellsläp brukar det sällan vara mkt uppdateringar eftersom 2012 var klar efter nyår ifjol, när det då uppstår småfel eller saker som kan förbättras efteråt så tror jag det är för sent att hinna göra några stora förändringar till produktionen.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Det är ju bara byta igen det :)

Nog för att dom där fotstegen såg bättre ut,men inte vet jag om jag byter bara för dom.
Kommer säkert som eftermarknads! :)
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Ja det kan man ju hoppas på för sämre fotsteg än de på 12an går omöjligtvis att göra, annars en underbar maskin !
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Jag tyckte dom där stegen såg ut att förstöra kängorna ännu mer än dom nuvarande! Går det verkligen inte att göra fotsteg med fäste utan att dom skall funka som ett rivjärn?