Overall/onepicec/suit m.m.

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Är på jakt efter en overall. TOBE har en riktigt fin, såg priset och då blev ja snål. Har googlat, hittar mängder med overaller med märke; Didriksson, Polarn å Pyret osv i stl 130-150 och allt vad det är.
Skid och snowboard-åkarna har ju overaller men vart hittar jag dom!?
Hittat en http://www.intersport.se/8848-maestro-skidoverall-gron-p28675/. Är det någon som har någon erfarenhet av den, skulle vilja ha en typ skal-overall.

Skulle vara tacksam om någon har bättre koll än jag på detta område.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Hittar du en overall i storlek 130 cl så har du hittat en barnoverall. Kan ju Iofs passa om du är jättekort men ...

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Hittar du en overall i storlek 130 cl så har du hittat en barnoverall. Kan ju Iofs passa om du är jättekort men ...
Haha precis, nu sträcker jag mig 190+ över jord, så än hur mkt ja vill så blir dom kort i bena..:)

Skickat från min MB525 via Tapatalk 2

cewe

Medlem
2 okt 2011
32
0
1
Sollefteå
Såg att Tobe hade höjt priset på årets kollektion, 5995. 1000kr billigare var dom förra året, men enligt mig värt var enda krona :)

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Såg att Tobe hade höjt priset på årets kollektion, 5995. 1000kr billigare var dom förra året, men enligt mig värt var enda krona :)
Enligt del på speedtech var det för att dem hade annat material i dem iår.

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Tack för tipsen!

När en tänker efter så är 4-5-6000 inte så farligt. Jacka och byxor tsm kostar däri kring. Står mellan tobe och den 8848an. Tror att 8848 är tjockare? Ha läst att tobe haft lite problem med kvaliten, kanske dom blivit bättre..

Skickat från min MB525 via Tapatalk 2

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Tobe har inte höjt prisets sen starten, däremot har man kommit med en bättre verision (2.0) som har uppgraderingar med nytt tåligare tyg och lite förbättrade detaljer, den gamla ska finnas kvar paralellt för dom som inte vill ha det värsta/dyraste.

kommer en liten text om detta i kommande nummer av Snowmobile :eyebrows:

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Tobe har inte höjt prisets sen starten, däremot har man kommit med en bättre verision (2.0) som har uppgraderingar med nytt tåligare tyg och lite förbättrade detaljer, den gamla ska finnas kvar paralellt för dom som inte vill ha det värsta/dyraste.

kommer en liten text om detta i kommande nummer av Snowmobile :eyebrows:
Suveränt!

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Tobe ska vara bättre i år med nytt material och du vill inte ha en för tjock overall, utan en skalmodell om du inte tänker sitta och pimpla på en sjö. 8848:an ser bra ut, men Tobe är mycket bättre. Åter igen så är Sweet´s overall världerns bästa och världens dyraste........

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Tobe ska vara bättre i år med nytt material och du vill inte ha en för tjock overall, utan en skalmodell om du inte tänker sitta och pimpla på en sjö. 8848:an ser bra ut, men Tobe är mycket bättre. Åter igen så är Sweet´s overall världerns bästa och världens dyraste........
Låter bra de! Är som lättare att att klä sig under ist för att bylsa på sig en tjock jacka tex. Mycket lättare att dra av sig en underställströja eller vad man nu har tänkt ha under. När jag jagar så har jag oftast underställ, och bara lägger till eller ifrån om de blir fel under ett skalplagg.
Sweet´s ser riktigt fin ut! Bara att önska sig, tomten kommer ju snart:)

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Nej fyfan. ToBe:s prylar tar jag inte i med tång. Vilken jävla dynga! Tror inte jag har haft ett plagg därifrån som jag vart nöjd med.

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Kan inte uttala mig om kvaliteten, men har köpt en av årets och även torrkört den hemma i hallen såklart :D

Tycker den känns väldigt bra och det är klart, 5995kr kan avskräcka, men jämfört med ett tvådelat ställ inte särdeles dyrt om man slår ihop kostnad för jacka OCH byxa.

Körde förra året med Scott som kostade lika mkt eller mer, avslutade säsongen i ett sessionsställ från snowboard-butiken och jag måste säga, är TOBE-overallen hälften så smidig som sessionsstället så har jag köpt scott för sista gången :)

enberg_187

Välkänd medlem
18 sept 2008
346
0
16
En liten fråga hur är tobe overallen i storlek? Är ca 175cm 75kg kanske man ska ta en medium?

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Tror jag har en L och är 182cm och närmre 90kg.... och då är L allt annat än liten, så medium kan säkert fungera!

mrburns

Ny medlem
29 jan 2013
4
0
1
Luleå
Har köpt tobe 2,0 och är nöjd men tyvärr har den börjat gå sönder runt dragkedjan och dekalen på bröstet börjat lossna. Men jag ska använda den säsongen ut och sedan reklamera den enligt ök med återförsäljaren. I övrigt är jag nöjd med funktionen och hade inte velat byta den mot något annat plagg.

Annons:
Annons:

Annons:
Annons:
Annons: