Overall/onepicec/suit m.m.

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Tråkigt att ToBe inte håller, för det är snygga grejor och med tanke på priset så bör kvaliten vara högre.
Kommer själv att köpa en 8848, har haft jackor med samma märke och dom höll iaf.

W

wettrob

Även min tobe onepiece har börjat fransa lite vid fickorna innanför och sömmarna börjar också fransa lite nu har jag sett :/

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Polarn åker med Sweet overallen och är svinnöjd, men tänk på att den är ett skalplagg. Han kör med Houdinis onepiece underställ med bajslucka och vi körde ut i -18,5 minus på morgonen för att sedan slita i brant skog och han var varm och torr hela tiden. Top of the line!

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Kan meddela efter att ha varit i kontakt med en designer på Haglöfs att dom kommer med en Vassisuit som baseras på årets Vassi jacka och byxa i 3lagers gore-tex som är framtagen av friåkare för friåkare. Finns inga bilder än så länge, men länkar till Vassijackan.
http://www.haglofs.com/sv-SE/produkter/klader/lager/skallager/herr/vassi_jacket_sv-se.aspx
Kommer även en som heter Rando som ser lite tight ut på bilden, vilket inte är ovanligt för att vara haglöfs egna bilder.
http://www.haglofs.com/ispo-awards

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
läste att hmk ska komma med en onepiece till 12/13 med prislapp på 4500kr och även jethwear kommer med en för 2999kr. så utbudet ökar hela tiden. å förjävla bra priser om du frågar mig.

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
läste att hmk ska komma med en onepiece till 12/13 med prislapp på 4500kr och även jethwear kommer med en för 2999kr. så utbudet ökar hela tiden. å förjävla bra priser om du frågar mig.
Ja, verkligen till rätt kurs! Vet inte vad det är med mig men någon 4-5-6k overall blir det inte! Alla säger att det är kanon, men det är skönt med jacka och byxa ibland också.
Tackar för tipset! Ska hålla koll på Jethwear:)

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Norska Sweet såg ju riktigt fina ut, någon som vet nått om storlekarna? Verkar bara finnas M & L..

Man väger trots allt 100 pannor + skydd, går det att ha en Large då?

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
för min del så vill jag nog ha både en skaloverall till snöbuset med grabbarna och lite tjockare jacka/byxa till korvgrillningen med familjen. å då känns 3papp bättre än 6-8k. sen vet man ju inte om man ser ut som en jättebaby heller med tanke på mina 100pannor....

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Norska Sweet såg ju riktigt fina ut, någon som vet nått om storlekarna? Verkar bara finnas M & L..

Man väger trots allt 100 pannor + skydd, går det att ha en Large då?
Polarn kör Sweet och är 195cm och väger runt 95kg och åker i XL. Bra pris på Sweet så här års på skistore.se, men du ska ha klart för dig att sen är svintunn. Ren skalmodell utan det minsta foder.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Hm....jo du får ju vad du betalar för.
en riktlinje som alltid funkar. men med tanke på hur dålig kvalla tobe verkar ha om man kollar på priset så känns det som man kan förvänta sig samma kvalitet hos ett märke på halva priset. då kan man ju byta varje år istället för att måsta åka 2säsonger på dyrare kläder. bara en tanke.
om KLIM tillverkat en onepiece så hade jag nog köpt den oavsett pris. tråkigt bara när din 12000kr overall är full i olja. eller river upp knäet på fotsteget.

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
har länge velat ha en overall men har som många andra tvekat just pga priset... har en peak overall som är ett par år nu och den har utan tvekan väldigt hög kvalite! tyvärr så har jag växt ur den...

såg första inlägget i denna tråd och gillade verkligen 8848 overallen! åkte förbi intersport idag och tittade, dom hade 50% på ALLA vinterprylar! så jag fick denna för 1750! sjukt nöjd! :)

den enda nackdelen var väl att den va ganska STOR runt midjan, lite för stor. men fan 1700 spänn är ju som hittat!

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Jag har en dc suit från dcshoes, prislapp runt 4000kr. Är en skalmodell, är grymt nöjd iallafall. Inne på andra säsongen, åker både skoter och skidor i den. Fortfarande hel.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Ajfan, ja då är alla medel tillåtna :)

Är det skaloverall eller finns det nått tunt foder i den där 8848an? Letar nya kläder jag med, det jag har är varmt men andas inte ett skit så efter två timmar körning eller en fastkörning är man dyngsur.

Sen har jag haft låg feber efter nästan varje helg som man vart ute och åkt, började efter nyår då vi var ute hela kvällen och jag var blöt men varm i kanske 8-10timmar utomhus med influensa som följd, vart väl mer mottaglig gissar jag. Brukar som aldrig vara sjuk annars.

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
Ajfan, ja då är alla medel tillåtna :)

Är det skaloverall eller finns det nått tunt foder i den där 8848an? Letar nya kläder jag med, det jag har är varmt men andas inte ett skit så efter två timmar körning eller en fastkörning är man dyngsur.

Sen har jag haft låg feber efter nästan varje helg som man vart ute och åkt, började efter nyår då vi var ute hela kvällen och jag var blöt men varm i kanske 8-10timmar utomhus med influensa som följd, vart väl mer mottaglig gissar jag. Brukar som aldrig vara sjuk annars.
det är inget foder i den... efter att ha testat den lite här hemma så kommer jag nog inte använda denna då den är på tok för stor runt midjan... ser ut som en teletubbie med stor röv... :(

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
hahaha :) Det löser sig ju när du får på dig väskan med midjerem, då får du ölmage istället :p

Får kolla vidare, lutar mot nått trailställ, lite tjockare med gore-tex. Då kanske det är förstärkta knän osv, nöter ju sönder skiten på en gång annars...