Ojämn tomgång, stannar när man lägger i backen. IQ RR

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
du ska ej behöva betala de dära...de är upp till ÅF att fixa de..du ska inte behöva skruva nånting i din maskin.sen finns de ett filter i tanken som ska plocka grovsmuts..har aldrig själv vart med om att de kommer in i flotörhuset så de täpper igen...

skulle inte betalt utan ringt till generalagenten å förklara läget...
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Fusionären: Jag lämnade ju in skotern och det var lågfarstmunstyckena som satt igen! Det som orsakade att det inte gick på tomgång!

Sen kör jag den i fjällen på ca 800-1000 moh så bara den blivit inkörd och varit inne på 50mila servicen så ska det fixas!

pro_fxr: Ja jag tycker det oxå låter märkligt att det ska kunna kommit in skräp så det blev så där när den endast tankats 3-4 ggr!!
Vart håller generalagenten för polaris sverige till, och ska jag bara förklara hur den bettet sig osv så att jag borde få det på garantin? Sen ner och säga det till ÅF?


Mvh//Ronny
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.088
887
113
Stora Blåsjön
Fusionären: Jag lämnade ju in skotern och det var lågfarstmunstyckena som satt igen! Det som orsakade att det inte gick på tomgång!

Sen kör jag den i fjällen på ca 800-1000 moh så bara den blivit inkörd och varit inne på 50mila servicen så ska det fixas!

pro_fxr: Ja jag tycker det oxå låter märkligt att det ska kunna kommit in skräp så det blev så där när den endast tankats 3-4 ggr!!
Vart håller generalagenten för polaris sverige till, och ska jag bara förklara hur den bettet sig osv så att jag borde få det på garantin? Sen ner och säga det till ÅF?


Mvh//Ronny
Köpte du inte skotern i slutet av förra vinter och haft den stående under sommaren? Såfall är det inte ovanligt att lågfartsmunstycket tjokar igen av gammal torkad bensin. Men att choken låg på borde knappast räknas som handhavande fel.
Polaris Sverige håller till i Östersund.
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Okej!
Ja en kompis köpte den i början på april. Kan nog vara därför då! Men man har ju haft många skotrar genom åren och haft dom stående över sommaren och aldrig haft detta fel..

mvh//Ronny
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Jag ska kolla slangarna mellan luftburk och förgasaren så att dom sitter där dom ska!

Gör dom det blir det in till ÅF. Som sagt har man garanti skall man ju utnyttja det. Helst innan säsongen drar igång!
Har slangarna lossnat är det som att köra med flera storlekar större mj:s och den kommer att bete sig som du beskriver, typ endast
fullgas.

/
Bola......
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Köpte du inte skotern i slutet av förra vinter och haft den stående under sommaren? Såfall är det inte ovanligt att lågfartsmunstycket tjokar igen av gammal torkad bensin. Men att choken låg på borde knappast räknas som handhavande fel.
Polaris Sverige håller till i Östersund.

om man tömmer flotörhuset så jaa då kan de oxidera..men har aldrig vart med om de förut att dem har tjockat igen när man har kvar soppa i förgasarn...

tkr iaf han ska ringa till agenten å säga som de är så kommer dom ringa till denna ÅF och ÅF kommer vara som ett lamm när han går in dit=)....

du behöver själv inte säga nå åt ÅF utan bara snacka med gen agenten så fixar han de;)
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Fusionären: Jag lämnade ju in skotern och det var lågfarstmunstyckena som satt igen! Det som orsakade att det inte gick på tomgång!


Mvh//Ronny

Bommade naturligtvis det inlägget. Sorry!:eek:


Smuts kan ju även komma från en gammal bensindunk. Eller har du alltid tankat från pump?

Hur kan man påstå ett handhavandefel på en bristfällig choke?!
Din ÅF verkar vara en skum typ. Nu har dom dessutom åtgärdat felet så nu finns ju inga bevis kvar att det var ett fabriksfel.

Hoppas du får rättelse dock!
/Jörgen