Nytro xtx

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Tobbe... Kan säga att ifall det är ett försäkringsbolag inblandat så skiter Polisen i det mesta. Fick en Mustang Cab -05 sönderslagen och jag visste vilka det va med namn. Ringer Polisen och anmäler det hela och dom säger "Vi åker inte ut på såna uppdrag utan prata med ditt försäkringsbolag". Jag svarar "Ok. Men va beredd att skicka en ambulans om 45min för nu söker vi upp dom och tar lagen i egna händer". Dom svarar "Så kan ni ju inte göra". Sagt och gjort så försökte vi oss på att leta dessa killar. Efter att nå skumma killar varit runt på den byn och hotat kompisar till dom som gjort det så hade dom tydligen flytt samhället. Kan säga att det va ganska tur för dom för det va som sagt skumma typer som hade varit på den festen och backat upp mig och mina polare.

Men jobbigt att man ska behöva ta lagen i egna händer och sedan betala 4000kr i självrisk för att man kastat ut folk ifrån en fest med Nazistiska sympatier. Ironiskt nog så va detta en fest utanför Nyköping och killarna som gjorde detta kom ifrån Lycksele och Norsjö.
Har du namn på dom från norsjö? bor ju själv där så! :)
 

backmouse

Välkänd medlem
24 feb 2011
192
40
28
V-ås
Ehhh... tränger in någon i ett hörn och sedan får du stryk! Vad tror du han kände då?
Ger man sig in i leken får man fan räkna med att få tillbaka.
 

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
"yamahavolvo"..."För Polisen här i sverige är inte riktig! Och sedan spelar det ingen roll vad alla säger... Kan dra ett ex, en kompis sköt en varg i skydd mot sin hund som avled av skadorna, killen som har jägar examen, har jakt rätt och även skjuter i skydd mot egen dom åkte på 12år i fängelse! Det har även stått i tidningen!!
Medans en annan mördade en yngre tjej han fick 7år..." ...


Kan vi få en källa på det där skitsnacket. 12 års fängelse för att skjuta en varg... Maxstraffet för grovt jaktbrott är väl fyra år. Men din kompis kanske "råkade" skjuta en eller två bärplockare på samma gång...
 
Last edited:

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Har nu fått ett brev från Rikspolisen där dom frånsäger sig allt ansvar i ärendet och avslår mina krav på ersättningsanspråk. Så för mig återstår bara att bestämma om jag ska(läs orka) överklaga...
 

Tom Engman

Välkänd medlem
12 apr 2007
163
0
16
Umeå
Självfallet ska du överklaga! Det finns inte en chans i helvete att de kan få komma undan med det här. Vad jag förstår så har de helt frångått sina skyldigheter i ärendet. Om jag vore du skulle jag ta kontakt med en jurist på studs.