Nytro turbo MTX

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Vet inte om jag ska gratulera eller beklaga, jäkligt imponerande bygge var det iaf!

Ser fram mot nya, grymma projekt :)
 

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
Så ja! Bara gratulera nya ägaren! Hoppas du kommer få många härliga mil med den!
Inte utan en tår på ögat när jag åkte därifrån och tittade på det här..

Jaja... men som man säger.. "Now it's off to bigger and greater things!"
Hoppas inte att det tar lång tid innan det nya projektet kommer :D
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Rob. Haha!! Jo nästan så kommer det nog bli!!

Tack BIG och alla för komplimangerna! Måste nog tuvär säga att det kommer nog dröja en sttund innan nästa bygge startar. Måste ju bestämma mig först vad jag vill göra + plus att dom jag väljer mellan är slut eller inte i produktion ännu...
 

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Både roligt och tråkigt att du sålt iväg den. Riktig lyckat blev bygget och längtar efter fler byggen av dig!
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
nej nej en apex mtx goes lightweight hade varit grymt coolt bygge eftersom apex är the king of the hill :p, vad händer då om den är skitlätt:p
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
:) Joo ni! Nog känns det lite tomt nu. Men men.. Bara samla krafterna inför det nya projektet! Och jag lovar er... det blir INTE en brp maskin "urk". Får nog veta mer under helgen om det nya..

Priset får man ju alltid fråga efter, men frågar man mig så var det för lågt och pratar man med köparen var det nog för högt! ;)
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Du som testat både SLP och slydog-skidor, vilka föredrar du? Har testat Johans RMK med dina gamla skidor men det är svårt att bilda sig en uppfattning när man inte vet hur den var innan :)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Det där är riktigt olika från maskin till maskin.. Nytron trivdes bättre med slp, men blev mer spårig. Dock har jag många bekanta som åker slydog tex på iqr maskiner och dom är helnöjda! Bästa är om du lånar ett par skidor och provar.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag hoppas på att du bygger på en Z1-turbo EXT :D skulle kunna bli en skapligt duglig maskin i snön ändå med lite kul saker. In med en 162-174'' boggi/matta och dra på med mer tryck från turbon. ;) 250-300hk ska enligt dom i usa/kanada inte va nå större problem ändå :)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
pulkdragare:( blire en 2011 viking III 540 med slp pp skidor å 51 mm kammar m.m. då elr vad:p
 

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Det blir en Multi Purpose med en 16x162 challenger extreme med nytro lr apex motor med turbo!
Lätt som fan med bra att åka med.
Givetvis med extra förstärkt drag!! :becky: