Nytro turbo MTX

the_doctor

Aktiv medlem
10 apr 2008
80
0
6
Luleå
Hallo!

Är grymt sugen på turbo men har lite funderingar!! Hur funkar skotern jämfört med standard, går den lättare varmt, äter den remmar på löpande band även om man inte tokgasar i lössön?? Tanken var går det att dra en pulka och smyga sig en sväng med familjen utan att behöva ge dom men för livet...:becky:

Mvh Hasse
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Jag har suttit 2h framför datorn och läst igenom din projekttråd och jag kan bara säga att du har en j*vla bra fantasi och smak på vad som är snyggt och inte! Och att lyckas förverkliga tankar som bara andra kan drömma om är ju en bedrift i sig dessutom:hello: Kan inte annat än att beröma dig:becky:

Mvh
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tack tack!! :) nu håller jag på att göra de sista sakerna inför fjällsresan till helgen. Blir att prova en ny drevning och så har jag bytt lyftbåge. :) Man gör ju vad man kan för att få en skoter som ingen annan har och som jag trivs med!
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Bild kommer, det är en båge med std form. Fast mattsvart. Passar in riktigt bra faktiskt!! Kommer nog bli filmat i helgen med. Ska nämligen åka upp till fjälls, så film kommer nog! :p
 

JasGas

Aktiv medlem
9 jan 2010
76
0
6
Arvidsjaur
Kul att du har ställt upp skotern utanför OK macken roligt att se den live,tycker den ska stå där för alltid så man ka ta sig en titt varje gång man är på OK.
Okej den kanske behöver stå där jämt du kan ju få använda den nångång oxå.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Det är så jävla typiskt!! I helgen när vi var ute står två och filmar en repa jag gör, får till mitt livs åk!! Och den ena var för långt bort med kameran och den andra var en hjälmkamera som var felriktad!! GAAAAHHHHH!!!! Hoppas det kan bli något till helgen, Snowmobile kommer förbi på söndag för testet.. Kanske dom har en kamera med sig?? ;)

JasGas, hehe.. jo på dagarna brukar den få stå där.. Har inte heller plats för den i verkstaden på dagarna.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tobbe... Det där ÄR stora skillnader. Grymt svårt att hitta grepp för att få bättre tider. Men som sagt, du får se på graferna sen.

TobbeP :) tackar.. ganska nöjd faktiskt! Trodde inte den skulle springa så fort som den gjorde! Har den ju så snäll i variatorerna nu.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Så ja. Då var kurvorna ute på snowmobile. Ska försöka ge er en kurva som inte dom använde, men som jag tycker är mycket intressant. Där man ser tillryggalagd sträcka mot hastighet.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Här fick jag fram lite grafer..

Den här grafen ser man bättre vad so händer när greppet började hittas. I starten var det bara glömma att försöka hitta grepp.


På pistat underlag skulle nog tiderna blivit lite bättre, svårt hitta grepp på -24 kallt skoterspår. :p