Nytro MTX, mindre renoveringar/förbättrningar efter 1970 mils körning

snowlers

Medlem
12 dec 2011
34
0
1
Jag var ute med David igår kväll på hans första riktiga åkning för säsongen. Han var som en kalv som släppts på grönbete på våren :D

Tips, sätt på hörlurar eller riktiga högtalare så turboljudet kommer till sin rätt.
[video=youtube;faipYm1vqsQ]http://www.youtube.com/watch?v=faipYm1vqsQ[/video]
 

snowlers

Medlem
12 dec 2011
34
0
1
Då kommer en till från ikväll när David tuktade sin nytro.

[video=youtube;AKJKElmiH4M]http://www.youtube.com/watch?v=AKJKElmiH4M[/video]
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Wow! Har sett David och Nytron live, dom lever! Om David undrar så var det jag som höll på vrida huvudet av mig i Slussfors. Med en XTX på flaket och kåpsläp:)
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Sv: Nytro MTX, mindre renoveringar/förbättrningar efter 2500 mils körning

God Jul och Gott Nytt År :hello:

Hej igen här kommer en liten uppdatering från sverges (?) mest slutkörda nytro. :heh:



Så nu har den sen ett par veckor tillbaka passerat 2500mil :)
Den går fortfarande som en dröm i motorn även om chassit i övrigt sett sina bästa dagar



Har uppgraderat med ett nytt fotsteg på vänstersida då jag landat på en stubbe och det var allt för lite kvar att stå på. Får se när högersidan blir bytt men så länge det håller får det sitta kvar :blink1:



Öppnade upp E12:a leden en bit för ett par veckor sedan.



På Juldagen var jag ute och gjorde lite nytta med lite ledarbete



 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Ja jag har skinz framvagnen och jag har hunnit svetsa på nya rör vid infästningen mot subframen samt att jag har förstärkt den med spännband :eek:hwell:
Bjuder på en bild från februari -13
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Sv: Nytro MTX, mindre renoveringar/förbättrningar efter 2500 mils körning

Upptäckte häromdagen hur bra det är med turbo när man ska ha motorsågen med sig. Svärdet passar perfekt brevid ljuddämparen.

 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Kul att du skriver här igen !
Det är fantastiskt hur bra Nytromotorn håller egentligen.
vad har du för planer framöver köra Nytron tills den imploderat eller skaffa ny eller en till maskin och isåfall vad ?
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Skön maskin. Gasa tills det rasar passar väl in här ;)

Du jag måste berömma dig för dina filmer. Fruktansvärt bra kvalité. Vad är det du filmat med? Nattfilmer brukar inte bli bra med actioncams t.ex!
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Skön maskin. Gasa tills det rasar passar väl in här ;)

Du jag måste berömma dig för dina filmer. Fruktansvärt bra kvalité. Vad är det du filmat med? Nattfilmer brukar inte bli bra med actioncams t.ex!
Det är min kompis " snowlers " som filmar och han har väldigt bra grejer att göra film med men ska se om han kan svara här själv och berätta vad det är han använder i utrustnings väg
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Kul att du skriver här igen !
Det är fantastiskt hur bra Nytromotorn håller egentligen.
vad har du för planer framöver köra Nytron tills den imploderat eller skaffa ny eller en till maskin och isåfall vad ?
Ja jag är bra sugen på en viper men är dock mkt skeptisk till ngt som kommer ut ifrån arctics fabrik med tanke på hur det gick med " mitt M1100 turbo äventyr " men min Gammnytro är nog i närmaste osäljbar så den får hänga med så länge den lever :eyebrows:
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Bara att lasta skotern och verktyg i bilen då.


Satte även dit två ledljus i fram


Är nog snart dags att byta ut det högra fotsteget oxå. Men ett tag till håller det säkert