Nytro MTX, mindre renoveringar/förbättrningar efter 1970 mils körning

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Sv: Nytro MTX, mindre renoveringar/förbättrningar efter 2097 mils körning

Får man fråga vad pulkamannen gjorde där? haha
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Sv: Nytro MTX, mindre renoveringar/förbättrningar efter 2097 mils körning

Effekten ser ut att bli ungeför samma som på skiplaten. Det bygger snö emellan och fryser och spränger ut=/. Tack för bilderna på plåten!
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Sv: Nytro MTX, mindre renoveringar/förbättrningar efter 2120+ mils körning

Vi började dagen med en korvgrillar tur. Det var riktigt fint väder med strålande sol och precis lagom kallt med några få minusgrader.


Efter att ha hittat en bra grillplats så testade jag nytron i lite fina backar. Jag ställde nämligen om sekundären till 80grader då jag har haft lite problem med övervarvning vid några tillfällen.

Det är riktigt vackert ute i skogarna nu.




Efter att ha testat nytron med den nya inställningen på sekundären så visade det sig att den fortfarande varvade lite mkt så när grillandet var färdigt och det var dags för hemfärd puttrade jag hemåt.

Väl hemma så for jag in i garaget och ringde NTC för att kolla vad jag skulle testa för att få allt att stämma bättre.
Jag satte nu på en bricka längst ut på vikterna (där satt det ingenting innan) och behöll de 8st i mitten och de 2 stora längst in. Sekundären ställde jag på 90 grader igen. Jag ringde "Snowlers" och kollade var han var, han satt fast under en björk sa han, ja ja jag kommer.
Jag hoppade på skotern och gasade på längs leden. Oj vad den matade på nu det märktes att mattan snurrade lite fortare nu :)
Han hade precis kommit loss när jag kom fram 17 minuter senare.
Det visade sig att han hittat ett riktigt härligt område bara "runt knuten" :) Vi körde där en god stund.


Det var lagom glest och det fanns gott om backar i alla svårighetsgrader, perfekt för att testa variatorinställningarna. Nu övervarvade den ingenting och den matade på riktigt bra. Vi körde där tills mörkret kom och vi var helt slut :)

På vägen hem fick jag avnjuta våra otroligt fina leder. Det var inte en skoter som varit ute sen jag sladdade i går på eftermiddagen.


Hastighetsmätaren har börjat leve sitt eget liv ibland :wacko: får ta och kolla om det är någe skräp eller kabelbrott som är boven i dramat.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Prova göra ren givaren som sitter bakom sekundären intill det lilla drevet, en bekant som passerat 1000 mil med sin Nytro fick samma symtom!
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Sv: Nytro MTX, mindre renoveringar/förbättrningar efter 2120+ mils körning

härliga bilder! :D
Ja det är riktigt vackert med de snö täckta träden :)

Prova göra ren givaren som sitter bakom sekundären intill det lilla drevet, en bekant som passerat 1000 mil med sin Nytro fick samma symtom!
Ok tack! Ja jag får kolla på det.
 
Last edited:

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Tack alla som följt mig här i denna tråd och mina andra trådar.
Nu har jag blivit värvad till en av Europas största skotertidningar, så ni får följa mig där istället om ni vill fortsätta att läsa om mina skoteräventyr. Man får ju inte länka till andra skotertidningar här men det är en nättidning iaf så ni hittar nog dit om det är så.

Tack för allt!:hello:
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Trevligt!

Skriver du under samma namn där så borde man ju kunna googla upp det ;)
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Om det är tidningen jag tänker på, så har dom inget forum...? Hoppas det blir en David-blogg, så att vi kan följa dina äventyr i fortsättningen, dina trådar och inlägg har alltid hållit högsta kvalitet! Kul för dig! Trist för oss, dock...

Lycka till!
 

granis

Välkänd medlem
21 jan 2009
402
2
16
luleå
Hoppas du får bra betalt, för du är våran Forum" tucker hibbert" har varit och kommer förhoppningsvis vara så i fortsättningen ...:ciao:
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Sv: Nytro MTX, mindre renoveringar/förbättrningar efter 2110+ mils körning

Trevligt, den blir säkert än mer läsvärd framöver för att inte glömma bilderna
 

metallica96

Välkänd medlem
25 jan 2011
108
0
6
Föglö
har saknat alla uppdateringar på sistone, var ju forumets mest intressanta projekttråd för tillfället, nåja får väl söka upp dig på nästa forum, men tack för läsningen!
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Snyft snyft... En av de intressantaste trådarna i vinter...
Hinta gärna om vart du tog vägen!!
Pm:a gärna:)
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Lycka till, dock som andra sagt så är det mycket tråkigt. Helt klart roligaste tråden att läsa i vinter. hejdå! :eek:hwell:
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
den som berättar för mej vart david tar vägen är guldvärd!
Sledtrax.se

Vi får väl se om du hinner läsa det här inlägget innan det tas bort av någon mod.
De är ju så fruktansvärt censurvänliga här.. :eviltongue: