Nu ska det trimmas 2-takt trippel

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
indysarna har ju en tendens att ta sin tid med kylarna, kan mycket väl bara vara luft i systemet men kolla iaf att pumpen funkar, är väl bara att ta loss en slang så det sprutar över hela buken så ser du ju att den funkar hehe ;)
ang filmen, gör en användare på youtube, funkar prima där =)
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Tackar Polaris Snow!
Men nu när man söker efter den på youtube så hittar man den inte?
Kanske tar ett tag för det...
Ska testa ta lös en slang och hålla ner den i en bytta och sen starta den och se...

Hehe och tackar alla andra också för era fina kommentarer!!!

Sen så hade jag slut färg till avgassystemet så slutburken och de fick bli omålad för tillfället.. ville bara höra hon sjunga lite först! :D
Måste också fixa nå mer avgasfjädrar av rätt mod...

Sen så ska jag sätta dit mina hemmagjorda balataremmar...
Fixa elen
Bestycka om förgasarna.... ev byta helix men det tar jag senare.....
Fixa huven...
Och sen så har jag prövmonterat orginal luftburken till den och den var stor:D
Problemet för mig nu är att den här luft burken ligger intaget helt tätt mot min crosshuv... så måste komma på nån modd där.... som vanligt :D
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
kör den varm sen skruvar du lös påfyllningslocket den ligger så pass högt upp på din maskin så det borde räcka för att lufta ditt system...
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
kör den varm sen skruvar du lös påfyllningslocket den ligger så pass högt upp på din maskin så det borde räcka för att lufta ditt system...
Okey ja jag prövade släppa på slangen där nere vid pumpen... bubblade till och så kom det glykol... och sen tog jag lös slangen upp vid påfyllningslocket... satta en bytta under, startade inget kom:hmmmm:...
så det måste ju vara luft nån mer stans? eller kanske pumpen är död?

Bytte munstycken i förgasarna.. 20 mindre så nu är jag nere på orginal bestyckning :) 350-360-390... Och nu börjar den svara på gasen:rock:
hoppas det bara är luft i mitt system nu bara.... kanske man får sig nån mil i helgen :D
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Fasiken alltså satt och kollade bilder nu på datorn.. det har ju som hänt en del ;)

Hehe fasiken man har som skruvat en hel del alltså:)

Orginal














Hehe det börjar ju som ta sig åt rätt håll nu :hahaha:
 

Patrik E

Välkänd medlem
12 feb 2008
380
1
16
Ställ den uppför en driva, då brukar det gå bra att få ut luften, öppna skruven på vattenrailen så att du får ut all luft där.
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Tackar et340t/r :)

Jo Patrik E jag har hört det tipset och skall testas i morgon om det inte är så jä*la kallt...
-25 nu.. suck....
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Ställ den uppför en driva, då brukar det gå bra att få ut luften, öppna skruven på vattenrailen så att du får ut all luft där.
Jo exakt så var jag tvungen att göra för att få ur all luft på min gamla indy 650, kul att den går nu :D Hoppas på några fler filmer med bättre ljudkvalité så man får höra trippeln yla!
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Tackar :D

Ska ut nu och testa lite :) Lovar det kommer filmer när den går fint!
Lite sjusteringar kvar....
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Har ett litet problem....
Expansionskärlet har 2st anslutningar (650 kärl) Sen så har jag en slang från pumpen som ska till kärlet? Sitter backventiler med pilar ut från pumpen...
Sen så har jag mitt special påfyllningslock (650 ) anordning som också en slang ska gå till kärlet ifall den kokar...

Detta innebär ju att expansionskärlet är enbart för ifall det kokar....
Men varför går den slangen från pumpen till expansionskärlet med pilarna mot expansionskärlet?!?
ska det inte vara tvärt om så man vänder pilen mot pumpen?
 
Last edited: