Hej!
Har en mxz800-01 som börjat gå dåligt på låga varv, liksom böar!
Kolvar, insugningsgummin + alla packningar runt cyl är bytta på vårkanten! förgasarna rengjorda förra helgen!
Har sprutat rikligt med startgas runt hela motorn och den går inte upp i varv. Går perfekt på tomgång och högvarv. Den går även bra på lågvarv när man har halva choken i.
Vad är det för skillnad på att gå upp en storlek på lågfartsmunstycket eller att höjja nålen ett snäpp???? Går det att höjja nålen på ett lätt sätt på min modell?
Tog även bort pipan ocg grenröret för att kika och såg då att grenröret var fullt av oförbränd olja...... får den för mycket??
Har en mxz800-01 som börjat gå dåligt på låga varv, liksom böar!
Kolvar, insugningsgummin + alla packningar runt cyl är bytta på vårkanten! förgasarna rengjorda förra helgen!
Har sprutat rikligt med startgas runt hela motorn och den går inte upp i varv. Går perfekt på tomgång och högvarv. Den går även bra på lågvarv när man har halva choken i.
Vad är det för skillnad på att gå upp en storlek på lågfartsmunstycket eller att höjja nålen ett snäpp???? Går det att höjja nålen på ett lätt sätt på min modell?
Tog även bort pipan ocg grenröret för att kika och såg då att grenröret var fullt av oförbränd olja...... får den för mycket??