mycket med snö till norrbotten

D

Deleted member 6797

dvs runt 50cm före söndagens oväder och inte 80cm,eller har det tinat i svensbyn? :D
ne de har inte tinat?

tror du it att vi har 65-70cm eller va menar du?:D

edit: en kompis som bor i risnabben sa att vi i svensbyn har mer snö än långträsk heheh
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
94cm stod det på smhis sida att det var i Porjus igår, så nu fattas det bara en meter så blir det riktigt trevligt skoterföre.
 
D

Draken

tror du it att vi har 65-70cm eller va menar du?:D
absolut,det har ni säkert nu.

men du sa före sista dygnets snöstorm att ni hade 80cm,och hade det stämt hade ni haft närmare 1m nu vilket inte stämmer. :D

runt 50 tidigare plus det som kom sista dygnet= 65-70cm
 

wolf_edition

Välkänd medlem
18 feb 2007
440
5
16
40
UMEÅ
absolut,det har ni säkert nu.

men du sa före sista dygnets snöstorm att ni hade 80cm,och hade det stämt hade ni haft närmare 1m nu vilket inte stämmer. :D

runt 50 tidigare plus det som kom sista dygnet= 65-70cm

Ska vi börja bråka om vem som har mest snö nu hahahahha
 
D

Deleted member 6797

absolut,det har ni säkert nu.

men du sa före sista dygnets snöstorm att ni hade 80cm,och hade det stämt hade ni haft närmare 1m nu vilket inte stämmer. :D

runt 50 tidigare plus det som kom sista dygnet= 65-70cm
jaha:eek: men ja mena nu idag tisdag har vi lätt en 70cm


nej nej,inte det.

tycker bara man ska hålla sig till sanningen. :cool:
är de sanning nu?
 

krångelpelle

Medlem
11 feb 2009
22
0
1
Boden
Det är ju helt galet bra före runt Boden nu i alla fall..30 cm puder på ett ganska hårdpackat 40cm snölager under, var ute och körde i måndagskväll med ett stort leende...och inte kotte som ha kört knappt!..jag fattar det inte..vars i h-vete är alla?!?!:hmmmm2::)
 

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Så länge man tar sig med RX'1an är det lite snö :)
Jag hoppas verkligen inte det var du som stod mellan på och avfarten till norrgående e4a vid piteå ridklubb idag :hahaha:

Var någon rx variant som stod och slet där...hehe
Det diskuterades friskt på komradion :D

Jag fick då bära mountain cat igår kväll, underbart före vid kusten nu.. Man behöver inte oroa sig för stubbar och dylikt..
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Hur kan du se så exakt data på smhi? :confused:
Nä det går inte att få ut något exakt alls från SMHI egentligen men i måndagsmorse så fanns Porjus med bland extremer/snödjup men nu finns inte dom med där längre och vad jag vet så har inte snödjupet sjunkit. :)

Jag skall förövrigt bli meterolog i mitt nästa liv, tänk att aldrig ha rätt men ändå få behålla jobbet.
 

smidpelle

Välkänd medlem
27 nov 2008
114
0
6
Piteå
Jag hoppas verkligen inte det var du som stod mellan på och avfarten till norrgående e4a vid piteå ridklubb idag :hahaha:

Var någon rx variant som stod och slet där...hehe
Det diskuterades friskt på komradion :D

Jag fick då bära mountain cat igår kväll, underbart före vid kusten nu.. Man behöver inte oroa sig för stubbar och dylikt..

hahah. jag såg samma kille då, det är alltid lika kul att se folk slita med sina skotrar huehu :hahaha: