Mxz 700 mod med mycket pics updates

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
hittat ett par fina Float foxare från en firecat, för en billig peng, hoppas jag får dom, var 2 st som var sugna också så enligt han skulle han dra lott?:stupid:
men hade blivit grymt att få ta bort dom jag har och sätta dit några fina grejor ist!:nod:
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
jag vart inte den lyckligt lottade på foxarna!


men nu blir de nog att försöka sälja min senap för jag har ett nytt projekt i tankarna!:sad2::becky:känns både roligt och tråkigt...
 

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå
Gillar stuket på din skoter riktigt stilig pjäs!
MEN, din dyna den sänker statusen på bygget liksom. Det skulle gör mycket om du bara fixa till galonen sträckte ut den satt den inte ser ut som en fladder balle sen snygga till passformen mot tanken och kanske fixa ett lite snyggare slut. Men om ja förstod det rätt var du väl som små sugen på en bossdyna eller var det bara speckulationer? :) Det skulle också vara snyggt med ngn typ av betterboards, fotstegsbreddare, eller om du hade haft fotstegslisen svart! ;) Ta detta bara som konstruktiv kritik inget gnäll jag tycke den skulle höjjas båda status och utseende! men du lyckades verkligen med styrstången! Lycka till
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Gillar stuket på din skoter riktigt stilig pjäs!
MEN, din dyna den sänker statusen på bygget liksom. Det skulle gör mycket om du bara fixa till galonen sträckte ut den satt den inte ser ut som en fladder balle sen snygga till passformen mot tanken och kanske fixa ett lite snyggare slut. Men om ja förstod det rätt var du väl som små sugen på en bossdyna eller var det bara speckulationer? :) Det skulle också vara snyggt med ngn typ av betterboards, fotstegsbreddare, eller om du hade haft fotstegslisen svart! ;) Ta detta bara som konstruktiv kritik inget gnäll jag tycke den skulle höjjas båda status och utseende! men du lyckades verkligen med styrstången! Lycka till
TACK alltid roligt att höra god kritik!
kan börja med att säga, dynan var bygg till funkionen inte till för att höja utsendet för isf skulle jag lika gärna ha haft kvar orginal! och kan säga att dynan är grymt skön men som dom flesta(alla) har sagt så är den inte den snyggaste! :eek:
och dom andra spekulationerna du har vore inte helt fel, men har nya planer och nya ideer(på en helt annan maskin) som lockar så ska försöka sälja den!

Slutsattsen jag kan säga om skotern är att de går inte jämföra orginalen mot min senap! grym skilnad! :becky:
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Spännande att se vad det blir för nytt projekt! Vad blir det för typ? Mountain? Ledsmisk? Crossover?

Tycker att senapen ser väldigt bra ut! Sen så är jag ju väldigt glad att du lackade den enligt mitt förslag på sidan 3 i denna tråd... :blink1:
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Spännande att se vad det blir för nytt projekt! Vad blir det för typ? Mountain? Ledsmisk? Crossover?

Tycker att senapen ser väldigt bra ut! Sen så är jag ju väldigt glad att du lackade den enligt mitt förslag på sidan 3 i denna tråd... :blink1:

De projekt som stutsar runt i huvudet är en mountain! nyare modell som ska få ordentligt med kroppoperationer och smink! var de som jag hade tänkt!:heh: men så länga senapen står på gården så kan jag inte!

tackar!=) ville som sticka ut lite och en senaps skoter är de inte många som har ;)
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
skotern blir inte demonterad, den blir inte såld för tillfälle så passar på att göra lite grejs, eller ska göra

förhoppningsvis så kommer de att hända en update imorn! lovar inget än så länge, vissa grejer som jag måste fixa och så kanske de blir en HÄRLIG beställning ;)
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Idag vart de gjort lite småsaker på Senapen! låter väll bilderna tala för sig själva , tror ni förstår vad jag ska göra!







ska förhoppningsvis fara och hämta lite alu-plåt som ska monteras!
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Har breddat fotstegen så dom är 15cm nästan hela vägen, lackat fotstegslisterna svarta (hoppas de håller), har beställt en 44,4 racing matta, fotstegsförstärkare och en massa annat krimskrams!





Bättre bilder kommer sen då jag fått dit mattan och fått ut skotern ur garaget!

Som en intelligent person sa
rannerking skrev:
Blir ett projekt någonsin klart? ;)
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Lackade mina kantlister också men har släppt på "dubbarna" där man står och böckar.
Ser dock bra mycket bättre ut än när dom var hel grå :)
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
bättre bilder på skotern ! så här vart fotstegen men är inte färdig än! fattas fotstegsförstärkare och lite hål för att snön ska fara och lite grejjer så man får fäste! :D





även en liten grej som jag ska montera nu i veckan ;)

 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Packningen hade farit och dom flesta skruvarna var borta till grenröret så fick meka lite! och jag fick mig en liten söt mekarKompis också! ingen aning vems katt de är men!







man ser dåligt men de var de enda som var kvar av packingen!




 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
okej dagen började ju väldigt fint, fått mattan fotstegsförstärkarna m.m och mitt liv var ju i topp! :D allting gick bra att montera tills jag skulle köra ut ur garaget! då ville jag bokstavligttala skjuta nån, men bet ihop! de som hände var att när jag skulle köra ut så tog jag mig ca 1meter och sen så ville han inte gå längre, boggie skenan tog i drivhjulen... och då har jag en fråga:
hur ska jag fixa de? vafan kan jag göra? :?

okej men lite bilder ska ni också få! :)











boggie på plats!








här var jag gode glad!



http://www.pixbox.se/alb_show_id1122365_page7.html
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Låter ju mycket konsigt att skenorna skall börja ta i hjulen utan ändringar. Men konstiga saker har ju hänt förr.
Du har inte bytt drivhjul till noslip i samband med mattbytet?
För om du gjort det är det ju troligt att kuggarna kan ta i skenorna då hjulens "yttersta" diameter ändrats till det större.
Det du kan göra då är väl slipa ner topparna på kuggarna, eller att kapa boggieskenorna ytterst.