Mxz 700 mod med mycket pics updates

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
jo jag har monterat noslip så de är därför dom tar i, men de blir nog att ta lös boggien imorn och ta och kapa lite, och de kmr svida i hjärtat!... åhhh
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Det du kan göra är ju att flytta om boggiefästena. Men det kanske svider ännu mera.
Om du beslutar dig för att göra det, tänk efter ordentligt hur du vill ha det innan du borrar, gör inte som jag som har en sweizerost till bandtunnel ;)

Och lite lite OT: Skotern skulle göra sig ännu bättre med fetaste SAIK loggan på sidan av huven! Om 18 timmar gäller det!
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Blev så jag fick kapa ca 2 cm av skenan och jag vart otroligt nöjd :D dock så märkte jag att mattan tog i på ett ställe så fick kapa lite på sidan av vissa kammar men nu går han iallafall finfint! :D

Imorn blir det att ta bilen och släpen upp mot kittelfjäll :D kommer tillbringa söndag till söndag där så får hoppas att skotern håller :D
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Då blir de en liten update imorn, inge märk värdigt man ser lite av skadorna sen påskveckan och så har jag börjat fixa den för vatten åk senare! ;) men de bildupdate imorn kan jag lova! ;)
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Bättre sent än aldrig! ;) äntligen fått kameran att fungera!
här är bilderna som har hänt nu efter påsk och de som vart underpåsken!


lite snea stag sen 2 träd i fjällen


lite buckligt


finfina buckaln ;)




börjat spricka




gått sönder lite




xlt och Mxz:ans




dax att byta?






En hel del bilder fick ni! :)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jefla trädkramare ! ;)
Nä men nu har du ju nått att göra i sommar :) Du vet iaf vad "använda" betyder ;)
Lycka till !
 

YamahaEt340

Aktiv medlem
20 feb 2010
62
0
6
Luleå
Nu har jag läst igenom hela alltihop du är duktig på att plocka träd men duktig skruvare ! fint arbete och bra gjort! :)
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Frågestund! :)



kan säga att jag fått lös statorn och ska kolla den sen, vet nån hur man gör och är villig att förklara för en inkompetent liten stackare eller ska jag lämna in den tycker ni?

_________

Nu har jag läst igenom hela alltihop du är duktig på att plocka träd men duktig skruvare ! fint arbete och bra gjort! :)
Man tackar man tackar, alltid kul att få höra! :biggrin1:
och kan säga att träd verkar vara min grej! men lika glad är jag endå! ;D
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
okej de var nog ingen som visste men lämnade in den igår och dom trodde de var den! så jag kommer förhoppningsvis få ihop maskinen nästa vecka! :)
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
nu är motorn hemma och statorn är fixad plus lite el grejor! så förhoppningsvis ska den börja gå på fredag beroende på om jag får hem vissa grejor! och på lördag ska jag nog ut på vatten och prova maskinen! :D
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Ta bilder då :)
tyvärr blir de ingen körning i helgen, trodde jag skulle få igen pipan och grenröret imorn men kommer inte få det först nästa tisdag-onsdag! så körningen blir framflyttad till nästa helg!

just nu håller jag på att försöka räta till några stag som inte var så raka... utan framgång än så länge men har inte försökt så mycket!, motorn är ihopsatt och har istortsätt issolerat allt färdigt, fattas bara tjepa vissa grejor sen inför vattenkörningen! :D
 

wikstrom3

Aktiv medlem
5 jan 2011
66
0
6
skellefteå
Sv: Mxz 700 mod under konstruktion

du.. fick gashäng nyss då ja va ute och körde, såg att vägen tog slut drog dödarsaken men den fortsatte då hoppade jag av i ca 90 så nu är hela skotern kvaddad...
får se om de blir att fixa eller skrota:)
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Sv: Mxz 700 mod under konstruktion

du.. fick gashäng nyss då ja va ute och körde, såg att vägen tog slut drog dödarsaken men den fortsatte då hoppade jag av i ca 90 så nu är hela skotern kvaddad...
får se om de blir att fixa eller skrota:)
Okej.. Men vad har det med den här projekttråden att göra? Misstänker att du kanske har postat i fel tråd? :)