Märkes***eritråden...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Vet inte om moderaterna kommer tillåta detta.

Lägger den i offtopic så får vi väll se.

Insåg att det är väldigt underhållande då folk blir sur för att alla inte hyllar just deras märke/maskin.

Och alla vet hur det är i skoterstugorna då man börjra tjaffsa med polarna över märkesval osv.

Kan ingen slå första slaget mot valfritt märke, så någon får suget att "svara" på det.

Skulle vara kul (iallafall enligt mig)...

Kom igen nu!
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Det är ju bara hoppa på BRP så är branden igång. Älskar personligen Ski-Doo men tycker det är lite roligt att Ski-Dooägare är ungefär som Audiägare :)
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Det är ju bara hoppa på BRP så är branden igång. Älskar personligen Ski-Doo men tycker det är lite roligt att Ski-Dooägare är ungefär som Audiägare :)
Haha, värsta märkesnöjjan jag stött på gäller AC i alla fall. Flest hk är allt han har att säga :-D

skickat via tapatalk från S3an
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Köper det jag trivs mest med och som ger mest wow-känsla när jag provkör. Punkt :smile1:

Sen har lokala handlars service och bemötande rätt stort inflytande...
 

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Kör själv brp men läste för ett tag sedan nån som skrev: BRP - Bring Rings and Pistons

Tyckte jag va lite småkul :)
 

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Min morbror sa detta när vi skulle skruva i min polaris. Han är lynxfrälst ja. "jaha det är ingen Lynx. Hämta mer verktyg"


En egen jag retar mina arcticcatkompisar med. : hur stöldskyddar jag min skidoon på bästa sätt? Ingen aning svarar de. Jo med ett arcticcat kapell. Ingen vill väl stjäla en arcticcat?

Och
Yamaha . Hur ska jag spänna fast skotern på släpet? Äsch du behöver inte spänna något. kasta bara upp lite snö på den så står den där.
 

SkidooMatte

Välkänd medlem
2 nov 2011
320
0
16
Piteå
www.youtube.com
Kör själv brp och har då toppen nöjd.
Men sen är det ju dom som inte kör brp som alltid klagar på att dom alltid går sönder. Tycker själv att det inte är så konstigt efter som ca 80% av polarna kör just brp.
Tror rent i allmänheten att utbudet av brp är större är vad tex arcitc och polaris är :)
 

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Kusinens gubbe hade en helt ny benämning på Yamaha.

De där Hongkong bobbarna.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Ja Yamaha har ju ett inbyggt gym för Magnus Samuelsson...
Tycker det är lite kul att man ser direkt om det är en skidoo/skrotax ägare, allt ska matcha! Ungefär som 08erna när det gäller mode haha ;)
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jag åker polaris (mest) å polarn säger att polaris är för hästrädda.
Han säger även att polaris är en av art.
Annars är den ju kul den: kompisen sa att han körde i lössnö med sin yamaha
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Vad är det för fel på audiägare?
Betalar man så onödigt mkt pengar för en Skoda med fyra ringar i grillen så kan inte allt stå rätt till ;-)

Brp käkar remmar och ALLA skär runt 500mil.
Polaris gör 800or med moped effekt, å när dom väl får upp effekten skär dom.
Yamaha gör fina skotrar, bortsett från att dom är tung som ett pansarfordon och allmänt värdelösa att bruka.
A-C, ja dom är A-D.c. Håller lika dåligt nu som dom gjort sen dom började tillverkas.

Så ja, då har vi väl fått fart på brasan :)
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Haft 6st BRP på sträck, 5 revar som jag vart hyffsat nöjd med. Tog och köpte min en XP, men där gick gränsen. Drog remmar som lakrits-snören, allmänt vek o pecklig i chassiet. hela framvagnen blev intryckt av en liten frusen jordhög.

Bytte till en polaris IQ600rr -09a istället. Kunde inte gjort bättre val!

Skrot BRP ;) har alltid tyckt bra om ski-doo men när man får byta rem var 15-20nde mil för 2000kr var det sista droppen..
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Yamaha borde hålla sig till att göra flöjtar, enda märket som hittills lyckats bygga en 800 snurra med effekt som håller från fabrik mer än 500 mil är faktiskt Arctic! Att dom sen har börjat käka rem med nya chassiet och de alltid har ätit variatorer som godis är en annan sak =)
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Skidoo ägare är väl ändå som SAAB ägare? Dom enda som inte fattat att SAAB är det största racklet på 4 hjul är just SAAB ägarna..