LYnx finlandia goes modd

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
tjena idag var jag ner till örjan på HB i borlänge. Och kollade priset på ett par förstärknings skenor landade på 5130kr för 4st det tyckte jag var mycket eller är dom så dyra. ?
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge

Jag fick ett tips från en polare om en stål firma som tros ha aluminium också. Blev vell fara och fråga så jag fick 4 plattor för 200kr. Dock 30mm istället för 20mm tänkte då höra med er o man törs fräsa bort dom övre kanterna på skenorna.
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge


Jag fick tips av en polare om en stålfirma som även sålde aluminium. så det blev 4 plattor för 200kr. En liten fråga kan man fräsa ut dom övre kanterna på boggie skenorna. Då plattorna är 30mm istället för 20mm eller blir skenorna svagare då.samt vilken bultdimention som passar bäst.
 
Last edited:

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Det är väl bättre om du tar bort 10mm från plattorna och inte skenorna?
 
A

AssaultRMK

Hur hade du tänkt få på slides på den förlängda biten när förstärkningarna går ända ner till kant?
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Uppdatering nu har jag montera på slides på förlängningen samt vändhjul det fick bli tre hjul men det funkar nog lika om inte bättre



 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Har du kollat så att hjulen går fritt i mattan?

Lär ju vibrera som ett psyk om hjulen går mitt på drivkuggarna
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Har du kollat så att hjulen går fritt i mattan?

Lär ju vibrera som ett psyk om hjulen går mitt på drivkuggarna
Dom hjulen längre fram går mitt i mellan så jag mätte dom bakre efter dom främre. Ska kolla det när jag stoppar in den att det går fritt. Men står nu i ett annat problem då slide är tjockare till förlängningen. Vilket gör att dom hamnar längre ner. Då blir det stor risk att dom hackar fast i mattan och slits av. Så skulle haft tag i slides som är 170cm så jag slipper skarven. finns det tro?
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Vintern närmar sej allt mer uppdaterar lite då. Tyvärr var boggien 3cm för lång så jag fick korta ner det lite. Bilder kommer senare.