Lurad av bengansmotor

arctic_ante

Aktiv medlem
24 okt 2010
88
0
6
Kalix
Har också riktigt dålig erfarenhet av denna "Bengan" Har strulat både en och två gånger innan jag fick nog.. Köper inte en pinal till därifrån! Numera så köper jag alla delar mm genom min lokala ÅF. Snabbt, smidigt och inte så fasligt mycket dyrare :)
 

Fraggen

Aktiv medlem
30 sept 2007
90
0
6
Gällivare
För mig har det då alltid funkat bra, alltid fått svar och ifall grejerna varit försenade så har man fått veta det...
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Skicka mig din beställning, och kvitto på att du betalat, så ska jag kontakta dem.




Hejsan!

jag tror jag har blivit lurad av bengansmotor i östersund, så här ligger de till...

jag skulle köpa nya prylar till skotern, och eftersom de är omöjligt att få tag i han på telefon och dom vill att man gör beställningar via mejl så gjorde jag de.. vi hade diskuterat ganska länge och kom överens och jag skulle bara mejla när ja hade betalat så skulle han skicka prylarna...
så jag betalade och mejlade han, men inte fått några grejor eller svar på mejl trots att ja skickat några mejl.. så jag tänkte att ja ska prova mejla från en arbetskamrats mejl och låtsas vilja beställa grejor och då svarade han på 40 min...
sen mejla ja från min flickväns mejl, även där fick ja svar ganska snabbt...

men inge svar till min mejl trots hot med polisanmälan
är 2 veckor sedan jag betalade....

hur ska jag göra för att få mina saker??
 

haxxninjan

Aktiv medlem
9 dec 2007
62
0
6
Skicka mig din beställning, och kvitto på att du betalat, så ska jag kontakta dem.
1st cylinder F5 3075KR
1st cylfotpack 320kr
2st o-ring inre 400kr

2st o-ring yttre 315kr

frakt 400kr

Totalt. 4510kr



Insättning till

Handelsbanken
Clear: 6361
Konto: 617 428 662
Märk med: F5CYLINDER.




vet inte hur ja ska skicka kvitto när ja betala på internet, men märkningen är F5cylinder..

känner du han eftersom du kan kontakta han på något sätt? du kan ju hälsa han att jag har allt utskrivet för en anmälan och lämnar in den imorgon.

 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Är det ingen som har ett foto på snubben, skulle va kul att se hur an ser ut ifall man snubblar över
han på krogen så man få bju på en colagrogg. :lol:
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Nej jag känner inte honom alls. men det är av intresse att hjälpa till om det går. Ingen vill hamna i tidningen och få dåligt rykte.
 

haxxninjan

Aktiv medlem
9 dec 2007
62
0
6
är det någon som vet om de är märta helgesson som är han fru eller?
ingen som har nått annat nummer man kan nå han på?
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Klockrent att du hjälper till, ungefär som HellsAngels, fast de kräver ju kanske % summa i förtjänst,
du för nöja dig med bra publicitet för den där sista meningen, men ta de över PM eller gör en statement i tidningen
att alla kan få hjälp ifall de har problem med ett Snöskoter & ATV relaterat företag..

Folk har haft problem med Bengans, och för annat folk har allt gått smärtfritt, tidningen kanske bör göra en djupgående undersökning i ämnet bengan innan man man gör ett uttalande i ett forum som klart visar vilken sida man står på.. inte dömd inte oskyldig, visst äre så de heter :ciao:

Nej jag känner inte honom alls. men det är av intresse att hjälpa till om det går. Ingen vill hamna i tidningen och få dåligt rykte.