Lurad av bengansmotor

haxxninjan

Aktiv medlem
9 dec 2007
62
0
6
Hejsan!

jag tror jag har blivit lurad av bengansmotor i östersund, så här ligger de till...

jag skulle köpa nya prylar till skotern, och eftersom de är omöjligt att få tag i han på telefon och dom vill att man gör beställningar via mejl så gjorde jag de.. vi hade diskuterat ganska länge och kom överens och jag skulle bara mejla när ja hade betalat så skulle han skicka prylarna...
så jag betalade och mejlade han, men inte fått några grejor eller svar på mejl trots att ja skickat några mejl.. så jag tänkte att ja ska prova mejla från en arbetskamrats mejl och låtsas vilja beställa grejor och då svarade han på 40 min...
sen mejla ja från min flickväns mejl, även där fick ja svar ganska snabbt...

men inge svar till min mejl trots hot med polisanmälan
är 2 veckor sedan jag betalade....

hur ska jag göra för att få mina saker??
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Förjävligt!
Men jag har hört att han har strulat förut, tyvärr!
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men släng iväg en polisanmälan om inte grejorna kommit i slutet på veckan.
Har du bevis på att du betalat?
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Dom kommer säkert så småningom,han kanske väntar på en leverans så att han inte hade grejjorna hemma,han brukar köpa container vis med grejjer,vart bor du?
bor du nära Östersund så är det ju bara och fara dit,om inte så kanske han ligger i samma sak som alla andra i östersundare gör nu,magsjuk orsakat av parasiter i vattnet,så det du ska göra är att ta det lugnt en vecka till du,han har säkert beställt delarna i staterna
 

haxxninjan

Aktiv medlem
9 dec 2007
62
0
6
jag har ju både mejlkonversation på vad och hur mycke och vart ja ska sätta in pengarna, sen kan ja ju skriva ut ett kontoutdrag...

nej de är inget som skulle beställas, utan en utbytescylinder som skulle finnas klar... och lite packningar osv..

men han måste ju kunna skriva ett mejl om de är nått som dröjer
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Varför betalade du innan grejerna kommit till posten? (Postförskott)
Har själv också för nåt år sedan väntat länge på leveranser, men så småning
om dök de jämt upp :)

Oj du skrev ett till inlägg jag inte han läsa.. :)
 

haxxninjan

Aktiv medlem
9 dec 2007
62
0
6
Varför betalade du innan grejerna kommit till posten? (Postförskott)
Har själv också för nåt år sedan väntat länge på leveranser, men så småning
om dök de jämt upp :)

Oj du skrev ett till inlägg jag inte han läsa.. :)

ne han ville de och ja tänkte att han är de väll lugnt med, han är väll ändå rätt känd i sverige så... men man lär sig alltid nått
 

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Hoppas det ordar sig.Han har ju fått ta hand om crossteam Arctic cat i vinter så det ska ju bli kul att se hur det går.
dåligt att han nite informerar dig i fall han kanske har beställ delarna från staterna och väntar på att få hem sin leverans.
 

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
Jävligt skum den dära bengan, förut när ja mailade om en trasig stötdämpare så tog det kanske 2 dagar sedan så ringda han upp mig på min mobil å jag trodde inte det var sant då erbjöd han sig att renovera dämparen till ett mkt bra pris och det tog inte mer en 1 vecka att skicka upp den, få den renoverad å sedan hem till mig igen. så nog undrar hur han mår emallanåt. Som dag och natt.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Crossteamet å övriga verksamheten/försäljningen är väl inget som är sanktionerat hos den svenska generalagenten.
Och det behöver det väl inte vara heller?

Det är många som tror att han är en återförsäljare för arctics generalagent här i Sverige men det han gör, gör han väl helt själv
Och det är absolut inget fel med det men ja vet inte om det hjälper eller stjälper märket Arctic cat.
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Varför handla av bengans när både speedshop och Oktan finns runt östersund?
Finns väl ingen som har så dåligt rykte som bengans här ikring?
Trodde han bommat då han konkat mer än en gång
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Tråden lär ju låsas snart med tanke på att det av någon anledning inte är tillåtet att kritisera Bengan här. Men jag vet exakt vad du pratar om och det där med att han inte svarar är så jävla typiskt honom. Jag bad en kompis dra en ren beställning när han ignorerade mig som värst och jodå, svar på några minuter bara.

Handla ALDRIG med förskottsbetalning från honom, köp inte delar du behöver ha hem snabbt av honom, och fråga inte för mycket via mail för då surar han ur och slutar svara. Samt uppge alla person- och kontaktuppgifter varje gång du mailar för att hans höghet ska svara dig. Låter det galet? Det är det också.

Jag tror seriöst inte att han är ute efter att blåsa någon för grejerna har alltid dykt upp för min del. Men det tar år och dag emellanåt.
 

haxxninjan

Aktiv medlem
9 dec 2007
62
0
6
Varför handla av bengans när både speedshop och Oktan finns runt östersund?
Finns väl ingen som har så dåligt rykte som bengans här ikring?
Trodde han bommat då han konkat mer än en gång

för ja bor i göteborg och hade ingen aning om att de fanns några andra...
men renoverar dom cylindrar osv?
 

haxxninjan

Aktiv medlem
9 dec 2007
62
0
6
Tråden lär ju låsas snart med tanke på att det av någon anledning inte är tillåtet att kritisera Bengan här. Men jag vet exakt vad du pratar om och det där med att han inte svarar är så jävla typiskt honom. Jag bad en kompis dra en ren beställning när han ignorerade mig som värst och jodå, svar på några minuter bara.

Handla ALDRIG med förskottsbetalning från honom, köp inte delar du behöver ha hem snabbt av honom, och fråga inte för mycket via mail för då surar han ur och slutar svara. Samt uppge alla person- och kontaktuppgifter varje gång du mailar för att hans höghet ska svara dig. Låter det galet? Det är det också.

Jag tror seriöst inte att han är ute efter att blåsa någon för grejerna har alltid dykt upp för min del. Men det tar år och dag emellanåt.

okejokej, jo de verkar som att han ligger på en egen nivå.. men de låter ju bra att prylarna kommer efter ett tag iaf.. men jag ska upp till norrland till jul så hade velat slänga ihop skotern och köra då men verkar inte bli nått...=/
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Har alla inne på bengansmotor drabbats av magparasiten där eller..?
Har både mejlat och ringt flera ggr, inget svar. Riktigt irriterande när man behöver delar.. nästan bara dom som har "allt" till humana priser också, A-C ÅF är inget alternativ.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Varför handla av bengans när både speedshop och Oktan finns runt östersund?
Finns väl ingen som har så dåligt rykte som bengans här ikring?
Trodde han bommat då han konkat mer än en gång
Därför att hans priser är svåra att slå.
För mig har det alltid fungerat klockrent, han har det mesta hemma och till ett betydligt bättre pris än hos andra som har arcticdelar.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Försökte göra en beställning av han i början av september, fick inget svar eller något trots att jag fyllt i allt dem kräver i ett mail (telefonnr, kalsongstorlek, längd osv osv) efter 2veckor så skickade jag ett till mail där jag inte var helt trevlig så fick jag iaf svar av "märta Helgesson"..med lite priser..Jag ville ha allt jag frågat om och bad henne beställa alla delar...Detta var ca 2månader sen..Mailade dem 4/12 och frågade var mitt paket är, som lovat skulle komma i November!! Inget svar ännu!!

Jobbar man i ett service yrke så är det förkastligt att bete sig på detta viset!!
Enda anledningen jag la en beställning hos denne skojare är att en av delarna jag ville ha var så stor i storlek så frakten från staterna skulle bli så dyr...Så här i efterhand hade det varit värt det!!
 

haxxninjan

Aktiv medlem
9 dec 2007
62
0
6
ja de slutar väll med en anmälan, men då får ja väll bara pengarna tillbaka om jag har tur, de är ju grejorna jag vill åt... han håller ju ändå rätt bra priser.. inte för att de spelar sån stor roll om han aldrig skickar skiten!
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Denna firma känns som man skall hålla sig undan ifrån. Trist med lurendrejjare! Anmäl firman helt klart!