Det är nog både ock det... en kortare maskin kräver betydligt mer hos föraren än en lång maskin för att ta sig fram i djup snö.Tillägg:
Det är bättre att lära sig köra i lössnö med en kortare maskin med mindre matta. Varför? Jo, då krävs det mer teknik och du lär dig fortare att använda teknik i åkningen - tyngdpunktsförskjutning, förflyttning, motorkraft, levande kraft etc - och det har du igen många gånger om. Varför inte en lättare skoter med tex 146" matta?
summiten är nog lite lättare att just lägga ner vid ögonblicket då man just lägger ner den. men sen är den svårare att hålla nere, polarisen går som tåget då man lagt ner den, och man kan lägga ner den ända tills mattan slutar driva, och ändå tvärtippar den inte över. är man och skråkör så kommer man börja fundera hur fan polaris gjort för man känner inte av gamla spår när ligger på skrå, kastar inte alls som det brukar kunna göraVad är det som gör en rmk 600 så lättkörd? Är det inte lättare att burka med en xm bogie?
Tänkte köra mest på öppna ytor och enkel klättring
Vad har du för inställning till ledåkning då, eftersom du frågar om dämpare?Om man vill köra lite hårdare, vilka dämpare ska man ha isf?
Summit 600 146 är rätt så populära tjejskotrar, men helt ärligt så är det inte mycket att ta sig fram med, lite för kort matta för att vara lättkört ospårat och andelens för slö motor, det blir inte speciellt lättkört med en sådan maskin, bra pris är det dock på dom.
Polaris 600an har betydligt roligare motor, och mer matta och ett otroligt lättkört chassie, perfekt nybörjar maskin helt enkelt.