Underbart svar, Vidgren for president!Om du tycker jag svamlar och bara vill ha ett jävla värde så 9-10 typ.
De lät högt och bra de behövs bara lite mer bränsle i en cylinder så diffar de rätt mycket.12 till 13kg var det på alla. Så det är dåligt och kolvringar kan behövas bytas?
Motorn är renoverad för 10 år sen för dryga 30 000kr på motorn men bara blivit körd ca 200mil därefter.
De är rel bra typ duger ,. 3 cylindern har nog en liten repa men inget att bry sig i än. Komptrycket är mycket beroende av porthöjden på utblåset så om den är portad eller uppchimsade cylindrar får man lägre komptryck. Därför är de bra om man har koll på om den är portad när du frågar om komptryck.9,7 på 1a och 9,8 på 2a och 9,2 på 3dje. Är det farligt?
Varför har den sjunkit från 12-13 bar till 9,2 helt plötsligt?Boost: Det duger bara alltså..kanske inte är att satsa på den om den nu är renoverad för 10år sedan för över 30tusen i motorn och motorn var en 780 men "uppborrad" till 800cc nu så den borde vara portad tycker jag iaf? Jag ska kolla upp det.