• Forumet är nu uppdaterat och Tapatalk är tillfälligt avstängt. Läs mer här.

Körupplevelse KHAOS vs ASSAULT?

stene

Aktiv medlem
15 jan 2010
76
0
6
Om man vill busa till en SKS eller pro till att bli lite mer "lättfotad" så är ju ett välkänt trick att byta hål i tunneln. (och vice versa)
Är ett bättre alternativ att plocka på prylar från Khaosen å låta boggien sitta där den sitter? Hur är känslan i dom?
Nån som kört båda under liknande förhållanden?
Samma skenor på Assault och Khaos?

Det enda jag vet är jag inte gillar hur SKS 155 är i std utförande. För tung på skidorna. Tror Assault eller Khaos skulle passa bättre, men vill ha elstart, stora kylsystemet boggiehjulen mm.
Har kört SKS med boggien i "assaulthålet" och den känns betydligt mer rätt. Hur skulle jag uppleva en SKS med khaosboggie?

Tack på förhand

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
702
14
18
37
Dvärsätt, Jämtland
Angående att välja sks boggie i assulthålet, jag har hört att assultboggien har annan utformning (mer böjda skenor framtill) vilket ska undvika att skenorna kan fara genom mattan. Stämmer det även för axys eller var det fallet för proride? Det kanske inte är nåt problem oavsett.

asker

Välkänd medlem
9 jan 2005
12.889
322
83
Stora Blåsjön
Skulle nog säga att du hamnar precis mellan pro/sks och assault om du gör om den till khaos.
Assault och khaos skenorna är mer uppböjda framtill.
Ska nog inte vara något större problem att köra pro/sks skenor men man får räkna med mer durr och slitage längst upp på skenorna.

Sandling

Välkänd medlem
16 mar 2008
157
4
18
Jag skulle inte rekommendera att man flyttar ner boggien på axys pro rmk.
Jag spetsade min matta med boggieskenan.
Kanske fungerar om man monterar anti-stab.