Nu har jag lyckats lokalisera kablarna och så har jag försökt mätt men jag är lite förvirrad.
Kabel 6,7 som kommer från statorn låg helt löst och satt inte ansluten till något? När jag mätte den så fick jag typ 1,9 ohm. Dock så fick jag inget värde alls om jag hade kabel 4 (kommer också från statorn) urkopplad när jag mätte 6,7 kabeln. (
http://216.37.204.206/xtremepowersports/Skidoo_OEM/Skidoo.asp?Type=13&A=513&B=33 ) Kabel 4 är i sin tur inte direktansluten till mpem boxen utan den går via voltregulatorn. När jag sedan skulle kolla jordningen på kabel 6,7 så fick jag 1,9 ohm när jag mätte ena kabel och ena mulitimeterpiggen på motorblocket. Vad kan man konstatera av det?
Vad är kabel 6,7 till för om den inte är ansluten till något? I sprängskisserna står det vart alla kablar går just förutom den.
Finns det nå mer ohmvärden jag kan mäta på skotern för att försäkra mig om att multimetern funkar och att jag gör rätt när jag mäter?
Tog bort svänghjulet bara för att kunna lokalisera kablarna men är nästa steg att sätta tillbaka det och köra skoterna på startmotor för att försöka mäta om jag får nå volt?