Hylsnyckelsats, rekomendera en bra serie.

Henkeman

Aktiv medlem
21 jun 2010
76
0
6
Leksand
Har en ampro meksats 1/4"-1/2" sats jag med både tum/mm hylsor i, klockren sats å ha i garaget/bussen. Finns det mesta man behöver i hyls/bitsväg i den =)

Är iofs lite dyrare men kan rekommendera den varmt.

 

cewt1

Medlem
19 mar 2012
24
0
1
Mora
Ironside's sats är nice som fan.. klämm och känn på lite olika du och ta dom du tycker om....
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
det som jag själv tycker är felet med billigare verktyg är att spärrskften går så tungt i spärren. man måste hålla emot på hylsan tills skallen tagit i princip, med tex bacho så behöver man bara hålla emot i början för dom går mycket lättare i spärren. sen har dom billigare så långt avstånd i spärren, när det är trångt så går det inte att använda spärrskaftet för man måste röra det så mycket innan det "låser" och då det är trångt så kan man inte göra det som man kan med iaf min bacho sats.

däremot bitshållaren i backo satsen är dålig, den tappar spärrkulan lätt, det skulle ha varit magnet istället
 

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
Jag har en Bahco verktygssats med 2 spärrskaft, lednycklar, ringnycklar, massa hyllsor , förlängare, krafthylsor mm som jag tycker är väldigt bra.

Visst dom är dyra men dom har ju nästan livstidsgaranti också...

Har även andra verktyg från bahco och är väldigt nöjd med dom.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Ironside's sats är nice som fan.. klämm och känn på lite olika du och ta dom du tycker om....
Hehe så har jag sagt också och fått ett hånskratt tillbaka, men faktum är att jag har en Ironside-sats som används i stort sett dagligen.
Jag har efter fem år behövt byta 19mm hylsan för den blivit utsliten.
Det är bra betyg.
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
jag har bara dålig erfarenhet av ironside, iaf spärrskaftet .. använt den 4 år på jobbet(industrimek) och har tappat räkningen på hur många gånger jag fått byta ut det... har använt likadant spärrskaft lika lång tid till hemmamek och där har det pajjat 3 gånger ..det här gäller ½" skaftet ... 1/4 skaftet tåls inte att tappa i golvet över huvud taget, då äre bara att byta ut det ...

sen är åsikterna väldigt olika vad som är bäst, 6 eller 12 kantshyllsor ...
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Tycker denna sats från teng tools är awesome, har varit bra att ha när man har stått och svurit i garaget. Innehåller både tum och metriska hylsor, momentskaft med mera.

 

henkek

Aktiv medlem
6 feb 2012
64
1
6
Hammerdal
Jag kör med Ironside-lådan o den är jag ruskigt nöjd med! Har haft den satsen i 6 år och allt håller fortfarande.
Har även en del Hazet men då går prisklassen upp några steg.