Guide : Skoteråkning i Gördalen.

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
tja!
familjen o skotrarna funderar på att flytta husvagnen till trakten av gördalen till nästa sässong!
finns det nån/några campingar i området?
det behöver inte vara nån stor flådig med många sjärnor . hellre en liten enslig!!
enda kravet egentligen är att det finns ström o vatten att tillgå!

nån som vet om nått???

sen en fråga till, finns det nå blåsiga kalfjäll i området, då vi fullkomligt älskar snö blåst å dålig sikt när vi åker skoter:heh:

/ stefan
 

turbonezze

Aktiv medlem
24 sept 2010
94
0
6
Hällefors
Nån som vet vad som händer där uppe nu? Blir det stenhårt eller? Funderar om man måste skaffa isrivare tillmaskinen innan man åker upp... suck
 
E

ejwbegysv

Bybon: Min far driver Camping, mycket enkel... www.gordalenscamping.se Är fullt just nu men finns säkert platser till nästa vinter.

Det duggregnade och var typ 2 plusgrader igår.. så den helt magnifika pudersnön finns ej mer men det kommer mer snart det tror jag säkert.. ca 120cm i byn och uppemot 200cm på sina ställen i skogen..

Hade denna helg den bästa åkningen jag har varit med om de senaste 20 åren..
 

jejjk

Välkänd medlem
18 nov 2010
142
0
16
Sveg
Är det hårt i skogen eller är det fortfarande rätt mjukt? med tanke på att det varit plus och sedan frysit på lite?
 
E

ejwbegysv

Massor med snö men inte nå puder tyvärr.. Men det kommer mera
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Sjukt kass åkning i helgen. Massor med snö men stenhårt. Snön som ska komma till veckan kommer dock göra susen till nästa helg.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
 
E

ejwbegysv

Blir spännande till påsk att köra :) 1-2 meter blötsnö i skogen haha
 

Simbstah

Medlem
5 feb 2013
22
0
1
Vansbro
Låter spännande! Åker upp över dagen den 22:a, några kompisar som hyrt stuga där den helgen. Men ska jobba så det blir en dag bara. Någon mer som är uppe runt då?
 

backmouse

Välkänd medlem
24 feb 2011
192
40
28
V-ås
Var upp föra Måndagen men tyvärr var det fel dag (sista dagen som avslutning på 3 dagar i Sälen)
Jäklar va snö det var!
Fick tyvärr kortslutning på insprutningen efter 10 min...lyckades linka mig tillbaka ner i dalen med en motor som gick några sekunder åt gången. Lite nervöst då ingen annan var ute och körde.
Var bara att lasta och sitta å sura 5h hemåt. (Vägen mot Särna var rena katastrofen, men via Norge var perfekt)

Vad har hänt med Webb kameran? Tycks ha fastnat på 2 feb.

Felet då? Ja, hade man läst på Bondocker boxen så stod det i klar text: - Ground on Mag side...var en kabel till mag insprutaren som skavts håll på (slarvig installation av mig).
Jajaja...det kommer väl flera helger.
 

blötsnö

Aktiv medlem
8 okt 2009
93
0
6
sundsvall
Typ hur mycket snö är det nu ? tänkte dra dit i helgen om det är nå före.
Nån som vet hur mycket snö det är kvar runt sälen ?