Guide : Skoteråkning i Gördalen.

Alexander92

Medlem
12 nov 2014
30
0
1
Åland
Vi var som sagt där och körde 6-7 feb och det fanns både mat och bensin i gördalen, Dock hade vi med oss egen bensin ifall att det skulle varit slut där så det var bara en av oss som tankade :) Och mycket skotrar var det på farten! Riktigt rolig körning men man borde varit där längre för att hitta till alla fina ställen :) Så nästa år får det nog bli en vecka och försöka få med sig lite fler från Åland och köra :)
 

lundgren66

Medlem
3 feb 2015
30
0
1
Hit måste jag åka snart men bor man som jag utanför Göteborg och inte har några skoter åkande polare är det lite tråkigt att dra i väg själv.
Så är det någon som har en plats över i någon stuga fram över skulle det var kul och träffa lite skoter tokar som jag.

Med vänlig hälsning Hans
 

Lx3

Välkänd medlem
16 jan 2010
148
0
16
Nån som vet vem man pratar med angående stuga? Har bokat till idag och skulle höra av oss påvägen hit om nyckelkod och vägbeskrivning till stugan men ingen svarar på nummret jag bokade på?
 
E

ejwbegysv

Nån som vet vem man pratar med angående stuga? Har bokat till idag och skulle höra av oss påvägen hit om nyckelkod och vägbeskrivning till stugan men ingen svarar på nummret jag bokade på?
Prova Dan 0703870808 (Gunillas make). Annars har Gunilla 0703047179
 

Lx3

Välkänd medlem
16 jan 2010
148
0
16
Det löste sig, fick tag på Gunilla till slut. Nu tar vi en öl i stugvärmen efter en dags finfin åkning!
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Det löste sig, fick tag på Gunilla till slut. Nu tar vi en öl i stugvärmen efter en dags finfin åkning!
Hur ser snörförhållandena ut nu? Puder/hårt/eller mitt emellan? Ser lite knapert ut med nysnö på webbkameran....
 

Lx3

Välkänd medlem
16 jan 2010
148
0
16
Kanske lite sent, men för att svara på frågan; Ganska hårt före, särskilt uppe på fjället. Men det går att hitta lösare snö inne i skogen och på myrarna längre ner. Helt ok åkning om man hittar rätt.
 

lundgren66

Medlem
3 feb 2015
30
0
1
Var där i dag och lika hårt här som sälen tyvärr men underbart väder så helt underbart så längtar till nästa vinter ☺☺
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Hur ser det ut nu efter senaste snöfallet. Kom ju runt 2dec som borde lösa upp skaren som var innan, eller?
 

Alexander92

Medlem
12 nov 2014
30
0
1
Åland
Hur mycket snö ska det vara på gördalens mätsticka innan det är värt att fara dit och köra? Jag och en polare hade tänkt fara dit och köra 18-20dec om de är möjligt. Jag kör en F7a så det är ju en kortbandare :)
 

patric70

Välkänd medlem
14 okt 2014
128
3
18
Södra Dalarna
Funderar på att ta med skotern på en tripp till Gördalen men skulle behöva hyra en till skoter där uppe.
Har ni några tips på logi och uthyrning?
 

Haggelin

Välkänd medlem
1 aug 2006
201
5
18
Lofsdalen
Ska upp till Gördalen/Mörkret till helgen och skulle uppskatta lite tips på ställen med rolig lössnöåkning i området. Behöver inte vara så avancerat (typ brant/tät skog) utan vi är nöjda med lite trevliga myrar och områden med glest mellan träden :)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Man måste ju säga att det verkar lovande i Gördalen.
30-40cm puder sen en dag med +4 grader så det sjönk en dm och nu är det kallt och har snöat. Ser ut att det ska snöa på framöver också.
 
E

ejwbegysv

Jag körde innan tövädret och då hade man bottenkänning hela tiden.. Nu har det blåst och töat så nu är det nog bättre... att köra ovanför trädgränsen är nog dock bara att glömma än..
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag körde innan tövädret och då hade man bottenkänning hela tiden.. Nu har det blåst och töat så nu är det nog bättre... att köra ovanför trädgränsen är nog dock bara att glömma än..
Är det tidigare i år än vanligt? Förra året var ju iaf bottenår.
Enligt smhi och klart blir det nå snö varje dag i en hel vecka fram över :) :)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Justja kameran stod ju där nere innan du ställde den vid din stuga.
Håller dom igång bystugan även i år?
Får nog bli en vända upp om ett par veckor, blir fint som fan.